onsdag 28 september 2011

Storheten besegrad!

Ni vet Björn, min kompis som spelat SM i Scrabble och som man trodde var omöjlig att besegra i Wordfeud? Han som inledde vårt första spel med att lägga "storheten" med alla bokstäverna som ett subtilt meddelande om sin överhöghet i ordspelens rike? NU HAR DET SKETT! Han har blivit slagen. Av ingen mindre än min fantastiska vän Johanna Wiman.

I förmiddags på fejjan:


Och såhär skriver Johanna per sms till mig:

"Nej men jag VÄGRAR gå på SM. Allt är ett misstag. Mina kollegor jämförde mig och situationen med en backhoppare som kallades the eagle, måste googla det". 

Givetvis har jag googlat det åt henne. Saxat från wikipedia:

Michael Edwards blev känd för allmänheten som ett resultat av sin speciella stil och dåliga resultat. Internationella olympiska kommittén och övriga backhoppare var dock inte roade. Dessa tyckte att han skämde ut sporten, vilket ledde till en regeländring, som kom att kallas "Eddie the Eagle-regeln". Regeln innebär att olympiska deltagare måste ha deltagit i internationella tävlingar och i dessa placera sig bland de 30 bästa procenten eller vara bland de 50 bäst rankade i världen. Det omöjliggjorde i praktiken att andra kunde ställa upp i olympiska spelen med så svaga meriter som Michael Edwards hade. 

Härlig uppladdning för Johannas SM-debut! Jag kommer i alla fall stå på front row och heja högljutt på dem båda, det är ett som är säkert. Och om de möts får jag nog välja underdogen Johanna, med sina "svaga meriter". (Enligt Björn var det för övrigt ordet LANDSORT, 130 p, som knäckte honom. Det kan man ju förstå. 130 p!)

8 kommentarer:

Björn sa...

Det är synd att jag spelar 50 matcher om dagen, för nu har Wimans och min chatthistorik försvunnit. Men orden kommer jag ihåg: "Fix me in!"

And that I did.

Cinderalley sa...

Det har ar det ENDA Wordfeud-inlagg jag har last hittills (och det blir en del eftersom ALLA bloggare spelar och sen bloggar om det) som har fatt mig att mojligen overvaga att sjalv borja spela Wordfeud.

Johanna sa...

Björn: Haha! Följetongen bara fortsätter, har hon sagt "Fix me in" så får hon stå sitt kast. Moahaha.

Cinderalley: Ja, det finns ju inget tråkigare än att läsa om det när man själv inte spelar. Jag tyckte dessa inlägg var mycket tråkiga, men sen råkade jag ladda ner appen ja, det är ju rättså lätt att bli besatt. Känner mig lite hedrad över att (kanske) ha lockat över dig till the dark side.

Johanna sa...

Björn: Haha! Följetongen bara fortsätter, har hon sagt "Fix me in" så får hon stå sitt kast. Moahaha.

Cinderalley: Ja, det finns ju inget tråkigare än att läsa om det när man själv inte spelar. Jag tyckte dessa inlägg var mycket tråkiga, men sen råkade jag ladda ner appen ja, det är ju rättså lätt att bli besatt. Känner mig lite hedrad över att (kanske) ha lockat över dig till the dark side.

Trillingnöten sa...

Wohoo! Jag älskar underdogs :) Just för att de är så unpredictable! Det är härligt :) Okej, jag erkänner också att jag under början av 90-talet hade en T.shirt med "The Eagle" på. Vad fan, kan man undra? Jag med faktiskt. Varför?

Duktiga Tjejen sa...

Jag måste fan gå med. Jag fick 205 POÄNG igår för Prekär och Äh. Jag har även fått 144 och 130. SM nästa för mig kanske? :D

Johanna sa...

Haha, grymt med en eagle-t-shirt.

Och ja, det låter som att du ska gå med i någon scrabbleklubb DT :) Fick du 205 p på "normal board" är det ju väldans bra!

Duktiga Tjejen sa...

Nej, det var på random. Fan.