torsdag 22 september 2011

Shake it baby.

Förstår att ni tror att det är jag på bilden.
(Det är det inte. Den är snodd från internettet.)
Men en fråga: kan man ha sådär tydlig delning
mellan de vänstra och högra magmusklerna?
Har aldrig hänt mig iaf.
Testade Body Jam ikväll med Nicole och Stina. Det var med viss nervositet efter att ha youtube:at vad Body Jam egentligen är. Kände att jag saknar den där bootie:n som man behöver ha för att kunna skaka loss ordentligt, det är sällan jag känner mig så oattraktiv som när jag ska göra höftrullningar och rumpskakningar och tvingas se mig själv i spegeln under tiden. Dessutom ståendes jämte Nico, som bara "jee, har en släng av black genes och ser mycket cool ut". (Är kanske inte så pk att skylla på hennes svarta gener, men jag har inget annat att ta till okej?)

Men hur som helst var det faktiskt kul. Inte tokjobbigt, men man blev svettig i alla fall och det är väl någon sorts minimikrav.

Plus: kom hem och såg att Lisa skrivit en massa snällt om mig, blev såklart mkt glad. Kolla in hennes blogg, den är sjukt rolig. Hon har just fått en liten bebis och bloggade exempelvis dagarna före förlossningen om förnedringen i att tvingas bajsa i en "vuxenpotta" eftersom hela badrummet var belamrat med hantverkare som vägrade att antingen ta paus eller bli klara. Mycket skojigt. För läsarna alltså, kanske inte lika för henne.

6 kommentarer:

Colombialiv sa...

Finns något liknande på mitt gym, rumba heter det. Jag är rätt haj på salsa och liknande, men sen när de tar in rörelser från typ mapalé känns avsaknaden av latinogener lite jobbigt, särskilt när man inte delar träningssal med andra lite stela svenskar utan med 30 latinochicks som skakat rumpan sen de föddes...

Johanna sa...

Haha, jag förstår det!

jos sa...

Haha, men visst är det så - jag reder verkligen inte ut att stå på pass på gymmet och skaka rumpa. Jag blir liksom extra stel och känner mig alldeles skämmig..

Lisa sa...

Men det är ju så himla roligt att göra folk glada och du är ju värd all länkkätlek i världen! :)

Fifi sa...

jag kände likadant inför zumba, jag kan liksom inte shakea så där löst och ledigt på höfterna och rör mig väldigt stelt och kantigt, men det var fan kul ändå.

Johanna sa...

@Fifi: Haha jag håller helt med, det är skämmigt men roligt!
Föredrar spinning och andra pass om jag får välja, men perfekt att blanda upp med ett danspass då och då.