fredag 28 oktober 2011

Scrabble-SM

Ni vet den där gången min kompis Johanna råkade vinna över Scrabble-kungen Björn i Wordfeud? När han då tvångsanmälde henne till Scrabble-SM och jag skrattade mig sönder och samman? Nu har det hänt som så att jag också råkat vinna över Björn i wordfeud (EN gång, av väldigt väldigt många försök, ska tilläggas) och jag var sinnessjukt stolt över denna stora seger. Tills jag fick meddelandet "Du vet vad som händer nu". 

Dagen därpå trillade det in ett mail om att jag var anmäld till SM. Alltså riktiga SM, Sverige-Mästerskapen, i Scrabble. Här lämnar jag plats för gabflabb, hånskratt osv. Eh, jorå såatte. Jag är ju verkligen inte bättre än average-svensken på ordspel, nivån av förnedring det här skulle kunna sluta i är - kan man säga - "oerhört hög".

Björn och jag tränade häromdagen. Det var utan den där stressiga schackklockan som tydligen finns, och ändå var det jättesvårt och konstiga regler och man måste räkna poäng för hand och syna om den andra lägger ett ord man inte tror finns och alltså skräcken, skräcken! Ser framför mig hur ordspelsproffsen kommer att spänna ögonen i mig när jag tabbar mig och slår fel på den dära klockan, och lägga ord som inte ens finns för att de inser att jag inte kommer våga syna dem. Eller så kommer jag se i deras ögon att de skrattar åt mig inombords. Hjälp! (Fast Björn säger att alla är "nördiga men snälla").

Som en liten bonus pågår SM-eventet i en halv evighet, eller i alla fall totalt 24 timmar under helgen. På lördag är det tolv timmar (!). B har snällt sms:at mig att han "har full förståelse för att alla inte vill tillbringa en hel helg vid ett brädspel", samt att det tydligen inte är helt ovanligt att folk drar sig ur. Måste säga att det alternativet känns ganska lockade just nu.

12 kommentarer:

Colombialiv sa...

Hehehe! Se det som en utmaning! Och lova att rapportera från det hela.

Linnéa i Denver sa...

Men ooooh vad roligt!! Kan du inte tipsa en mig hur man spelar bra? Jag är en fena på hatt, katt, ros, mos ord. Svårt att komma över 3 bokstäver :)

Trillingnöten sa...

Gah!! Låter ju superläskigt!! :) Men kör på vet ja! PÅ dem :)

jos sa...

Känner spontant att det här kan bli hur spännande som helst!

Jojjo sa...

Hahaha verkligen jättespännande! Jag skulle också vara livrädd men ändå, tänk vilken kul grej att ha varit med om sen!

egoistiska egon sa...

haha! Det här är ju jätteroligt! Kanske inte för dig då men ;)

Fifi sa...

Vad roligt och tufft! Det är häftigt att göra sånt man absolut inte hade räknat med, så kör på! Och heja heja!

Duktiga Tjejen sa...

Klart du ska göra't, fan vad ballt!

emma sofie w sa...

haha, tycker detta är sjukt roligt. och heja dig, det är ju gött att utmana sig själv ibland, tror det kommer gå alldeles utmärkt!

Kära Syster sa...

Tycker ändå det låter som om du är rätt sugen på att kicka ass. DO IT och lycka till! /Anna

Johanna sa...

Ja, såklart lovar jag att rapportera från det, om jag bara vågar vara med. Jag vill ju inte göra det, men litegrann vill jag ju "ha gjort det". Kul grej helt klart.

Och Linnea: Nej, för jag vet själv inte hur man "spelar bra"! Lovar att dela med mig om jag får några bra taktiktips.

Sofia sa...

Alltså, förlåt. Men hahaha! Låter som att Björn har sett sin sista förlust!