söndag 9 oktober 2011

Niceville

Jag läste ju nyligen Kathryn Stocketts Niceville och igår var jag, Sofia och Stina och såg filmatiseringen av den på bio. Älskade den innerligt. 

Det var väldigt bra skådespeleri av alla som medverkade, de skapade fantastiska porträtt av ett gäng kvinnor i 1960-talets Mississippi. Jag tyckte dessutom att allting var och såg ut precis som det gör i boken, på pricken verkligen, otroligt hur de kan återskapa allting så in i minsta detalj.

Så dagens uppmaning: gå och se Niceville! (Engelsk titel: The help).

8 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Kul att du gillade den! Jag är också sugen på att se den snart <3

Trillingnöten sa...

Har läst boken och älskade! Måste se filmen nu!

Jojjo sa...

Har precis börjat läsa boken, ville göra det innan jag ser filmen. Ser fram emot det riktigt mycket!

Johanna sa...

Jojjo: Bra plan, alltid roligare att läsa först och titta sen tycker jag.

Fifi sa...

Jag vill se den där! Det är så många filmer jag vill se, men jag har för tillfället så svårt att hålla fokus genom en hel film, så det blir mest serier för mig.

Oj, klänningar till sommaren? Vilken framförhållning!

Jenny sa...

Jag var skiträdd att de skulle ha mesat till filmen, så att den blev... oobehaglig, men blev faktiskt positivt överraskad.

Kära Syster sa...

Bra där! Själv var jag ju mer tveksam till filmatiseringen. Men det är hur som helst en grymt bra story. /Anna

Duktiga Tjejen sa...

Älskade boken, kul att filmen var så bra. Måste se!