onsdag 5 oktober 2011

Blog award

Jag har fått en "Blog award" av Lisa, tack! Det innebär att man ska svara på följande frågor, så nu gör jag det:

1. Varför började du blogga?
Jag har alltid gillat att dokumentera saker på ett dagboksliknande sätt, men orkar inte skriva dagbok som jag gjorde förr. Nån gång under 2006 kom jag på att jag nog skulle tycka att det var väldigt kul att blogga, och sen dess har jag gjort det. För det är ju kul! Och inte minst är det kul att kunna gå tillbaka och läsa i efterhand, se vad som hände där och då, vad man hittade på och tänkte.

2. Vilka bloggar följer du?
Har hela readern full av grymma människor som jag uppskattar att få följa på olika sätt. Och det finns många fler än så som jag önskar att jag hann läsa.

3. Vilka favoritfärger har du?
Oj, det var längesen man fick den frågan! Haha. Ska jag klämma ur mig en favvofärg generellt blir det nog grön, lite olivgrön. På kläder har jag väldigt blandat, ibland köper jag väldigt mycket svart-grått-vitt-jeansfärgat och ibland upptäcker jag att jag handlat någon mintgrön prickig t-shirt och annat med mycket färg och mönster. Det blir lite olika.

4. Vilka favoritfilmer har du?
Det här är en av de svåraste frågorna, för jag kommer aldrig ihåg vad filmer heter. Och glömmer liksom vilka jag sett. Samt att det känns lite läskigt att bli bedömd efter sin filmsmak. Men två filmer jag minns vad de heter och som jag gillade, är Little miss sunshine och 500 days of summer. Jag kan uppskatta väldigt många olika genrer och så länge en film fångar min uppmärksamhet kan jag tycka att den är helt okej. En film måste inte förändra mitt liv, ibland räcker det att den bara underhåller mig i två timmar. 
Jag är inte så förtjust i Fantasy och overkliga saker dock, tappar ofta intresset då. Transformers 2 var kanske den tråkigaste film jag sett i mitt liv. Overkliga saker som är "lite snygga", som typ True Blood, kan funka, men med facit i hand tappade jag ju intresset även där efter 7 avsnitt. Fattade liksom inte varför de var tvungna att vara vampyrer.

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Åhå, massor, för älskar att resa. Jag har varit i en hel del av mina drömländer, men självklart återstår också hur många som helst. För att nämna några några: Indien, Colombia, Australien, Nya Zeeland, Malawi, Iran, Canada, Japan (fast ska dit snart ju, hurra) och Tanzania.

Så ska man också skicka vidare awarden till tre andra bloggare, och det gör jag till de eminenta Josefine, Mirjam och Johanna.

10 kommentarer:

Colombialiv sa...

Spännande läsning! Och apropå olivgrön, hur går det med den där sovrumsväggen?

Johanna sa...

Haha, bra fråga! :) Det går framåt. Eller, vi har just målat klart vardagsrummet (vitt igen, för det blir så mörkt därinne annars) och ska ta itu med sovrummet såfort orken kickar in. Jag hoppas att det blir snart, men kan inte välja vilken av väggarna vi ska göra grön. Den som lever får se :)

Lisa sa...

Men där sa du nåt! 500 days of summer hör till en av mina favvisar också, himla fin film!
Och kul att du tog emot awarden, det var kul läsning. :)

Johanna sa...

Ja visst är den!

Trillingnöten sa...

Vad kul att läsa! :) Little Miss sunshine är också en favorit hos mig. Just för att den är så verklig, detta kan hända. Rolig är den!

jos sa...

Åh, älskar Little miss Sunshine (den andra har jag inte sett), men håller helt med dig om att det är en skitsvår fråga. Jag glömmer också, fast jag är nog värre när det kommer till musik. När jag får frågan vad jag lyssnar på eller vilka band jag gillar förvandlas jag till ett frågetecken, det blir helt tomt i hjärnan.

Josefine sa...

Åh tack! Den ska jag skriva när jag får tid. Imorgon gissar jag. Ses ikväll!

Johanna sa...

Ja det gör vi! :D

Mirijam sa...

Woohoo, eminent, I like! Ska genast filura ihop nåt!

Anonym sa...

little miss sunshine är underbar :)