fredag 14 oktober 2011

Presanger

Har sovit ut i Sofias lägenhet, så angenämt alltså. Låg här i koma när hon gick till jobbet vid åtta. Gillar väldigt mycket att vara i Stockholm och bara glida runt hos vänner och vara ledig, igår kväll var jag och Sofia till exempel hemma hos Karin och Anders och blev bjudna på middag och ljuvligt umgänge. 

Nu måste jag bara visa vilka fantastiska presenter jag fick i förrgår kväll av min kille. Helt utan särskild anledning! Han hade hittat dessa i någon webshop i England och (med rätta) insett att de här måste ju Johanna ha:


Det är små postitlappar formade som tetrisbrickor (!!). Jag dog lite för att det var så fint, min kalender kommer bli ballast i hela stan. Sen, eftersom frakten kostade en förmögenhet, så passade D på att köpa lite mer roliga presenter så att det skulle bli mer värt (gillar hur han tänker där). Tex de här jättefina små bladen - "lövslipsar" - som man kan sätta lite överallt, framför allt på ihoprullade fula sladdar. Det kan eventuellt ha något att göra med att jag häromdagen hotade med att tappa förståndet om vi inte gör något åt sladdhavet bakom soffan i vardagsrummet.


Och sist men verkligen inte minst: två mjuka handgranater som innehåller väldigt fiffiga gröna shoppingkassar i tunt tyg. Bra både för miljön och människan. De är från "War on Plastic" och jag fick användning för dem direkt. Tex igår på tåget (när jag inte ville ha en extra väska men behövde slänga ner bok, choklad, chips och matsäcks-baguetten någonstans) och sen när vi skulle iväg på middag och jag behövde något att bära gåbortvinet i på ditvägen, men inte på hemvägen. Klockrent då med en handgranat i handväskan!

Min kille alltså, världens bästa människa på presenter. Enda negativa sidan är att jag får sån prestationsångest över att hitta lika bra saker tillbaka (går junte).

Hepp, nu ska jag till stan och hänga med världens bästa Emma.


6 kommentarer:

Kära Syster sa...

Värsta bra grejerna allihop! Mkt snyggt fodral till den där granatpåsen, jag har sett andra tygpåsar som går att vika ihop till ingenting, men de fodralen ser ju bara för töntiga ut. Och lövslipsarna, fatta fint med små gröna löv överallt! Alltså: värsta bra kille du har!
/Anna (som inte verkar riktigt klok när hon strör utropstecken omkring sig som vore det ingen morgondag)

Lisa sa...

Alltså älskar såna där spontana presenter, mycket bättre än att få på sin födelsedag då det ofta kan bli framtvingat. Såna där små spontanpresenter däremot kommer ju direkt från hjärtat. Himla fint! Och himla fin kille du har, med bra smak dessutom. Såna där handgranater skulle jag bestämt också behöva.

Trillingnöten sa...

Vilken fantastisk kille alltså! En riktig keeper...jag vet också vad du menar att man får värsta prestationsångesten! Vad sjutton ska man göra för att bräcka honom? Det ÄR ju en tävling! :p

Colombialiv sa...

Wow! Helt fantastiska presenter, ju!

Fifi sa...

Vilka fina och bra presenter! De är ju inte bara söta, utan även funktionella. Dessutom älskar jag presenter man får bara för att. Eller helt utan anledning.

Ha det så kul i storstan nu!

Duktiga Tjejen sa...

Gud vad gulligt, guldstjärna till killen!

Njut av Sthlm, är avis på det där med sömn.. ;)