onsdag 26 oktober 2011

Heja D och Canada!

Ni vet när jag råkade skriva ett inlägg som visade sig vara lite hemligt fast jag inte hade fattat det. Nu är det inte hemligt längre! Bland annat här, här, här kan man läsa om att David har blivit förbundskapten för Canadas herr-landslag i innebandy, inför VM som går i Schweiz nästa vinter. Kulkul!

Orkar inte skriva igen så här klistrar jag in det borttagna inlägget:

På tal om att det var Davids passion för innebandy som fick oss att flytta till Schweiz: nu känns det plötsligt som att innebandyn tar honom överallt. Tidigare i år skulle han ju till Iran några veckor för att coacha ett lag (även om det aldrig blev av) och igår blev det klart att han – trumvirvel tamtadaaa: – blir förbundskapten för Canadas landslag! Jag är mycket stolt (samt väldigt exalterad för mig egen del, för vill ju åka dit!).

Uppdraget har den här väldigt betungande innebörden: D måste åka över Atlanten TRE gånger nästa år: en gång till Californien, en gång till Vancouver och en gång till Toronto. Och sen coacha dem på VM i Schweiz nästa vinter. Man bara jaha, vad tråkigt, stackars dig. 

Världens bästa Brenna.
Tyvärr har han inte hört en enda "Bring your girlfriend, we´ll pay" när han Skypeat med den dära kanadicken (säkert jättebrusig linje och så..) men jag är ju inte dummare än att jag smider planer på att åka med ändå. Blir lite dyrt att hänga med på alla resorna dock, så what to do? Vill såklart till Californien igen (eller stavas det med K på svenska?), men jag vill också jähähättegärna till Vancouver (bland annat för då kan jag hälsa på Shila) och till Toronto (bland annat för då kan jag hälsa på världens bästa Brenna). Svåra val man ställs inför i livet ibland faktiskt.

Och så grattis till D, såklart. 

9 kommentarer:

Cinderalley sa...

Jag rostar inte helt otippat pa Kalifornien :)

Johanna sa...

Hehe, misstänkte att du skulle det! Och det är ju ett väldigt bra alternativ, det är det ju.

Kära Syster sa...

Najs! Men visst är det så att om du väljer Kanada (också med K på svenska va?!) har du väl möjlighet att åka till två ställen: Vancouver OCH Toronto. Medan Kalifornien bara är ett...:) Själv har jag aldrig varit i Kanada, så det hade jag valt.

Fast å-å-å vad jag längtar tillbaka till California för egen del!

/Anna

Johanna sa...

Haha ja, Kanada är nog också med K, men ser ju helt knas ut!

Ja, fast Toronto och Vancouver är liksom två olika gånger tror jag, så måste ändå välja. Vi får se vad som händer. Men det hade ju varit sjukt kul att åka till Kanada helt klart.

Kul jobb han har, min kille.

Josefine sa...

Fan vad grymt! Gud vad kul.

Sophia sa...

Kolla om du får ta med handbagage i så fall, ett väldigt stort levande ;) Min gamla hemstad Vancouver och älskar den staden, du måste åka dit! Planerar för fullt min nästa resa.. Ska fråga David om han behöver en ass coach med lite kvinnligt tänk ;)

Och ja, tips om London mottages gärna!

Linnéa i Denver sa...

Men oh! CANADA!! (get känns som utopia)

Lisa sa...

Wow vad tufft!

Johanna sa...

Innebandy är kanske inte så dumt ändå?

Tror jag ska byta karriär ;)