söndag 16 oktober 2011

The gala.

Igår var det äntligen galadags. Jag var alltså på fest med tjugo stycken briljanta bloggkvinnor som jag aldrig förut träffat på riktigt, inte en enda av dem, och när man tänker på det är ju det en ganska bisarr situation. Men det var hur kul som helst och inte alls konstigt. Bäst var att alla visade sig vara skitroliga och glada och snälla och smarta och såna människor älskar man ju att hänga med. Och förutom att det var skoj att äntligen få träffa dem vars bloggar jag följer (!) lärde jag också känna flera nya. Bloggosfären = verkligen en av de bästa sfärerna.

Till Jenny och Inte skyldig som arrangerat hela kalaset (och bland annat fyllt hallen med ballonger, fixat snittar och jätteroligt quiz och en RÖD MATTA i entrén): Tack till er! Skitrolig idé, och ännu skitroligare att ni gjorde verklighet av den. Som ni sa, blir spännande när bloggalan växt och växt och fyller ett slott eller så i framtiden. (För bilder, klicka in hos Mirjam!)

Idag krämade jag ur det sista ur denna huvudstadshelg, jag och Sofia åkte hem till mitt ex och hans fru och deras urgulliga bebis och blev bjudna på mat och grejor. Sen hastade vi in till stan för att se One Day* på bio, men när S frågade om jag verkligen dubbelkollat när min buss går så hade jag såklart inte det. Föga otippat. Och eftersom den gick en timme tidigare än jag trodde fick vi planera om och istället se Midnight in Paris. Det var helt okej, tjusigt med alla Parisbilder och 20-talskläder.

Jättejättekul helg det här, men just precis nu: not so much kul. Kvällsbuss mot hemma. Sex härliga timmar med Bus4you. Godiset och chipsen tog slut i höjd med Salem, nu har vi kommit till nånstans mellan Linköping och Jönköping. Och internet segar. (Förstår att ni undrade). (Vill kolla serier ju.)

* Ang One Day: Vi förstår alltså att den tydligen ska vara en total katastrof jämfört med boken, men eftersom vi båda läst boken ville vi så gärna se katastrofen tillsammans.

7 kommentarer:

Kära Syster sa...

Najs helg! Och ang boken vs filmen: Hellooo Anne Hathaway! Jag har höga förväntningar på filmen. Så ja, antagligen har du rätt i att den är kass ändå...:) /Anna

Colombialiv sa...

Det låter helt fantastiskt!

karin - trattoria sa...

vad kul! att träffa andra bloggare är verkligen jätteroligt, det känns liksom lite som att man redan känner varandra fastän man aldrig träffats :)

Fifi sa...

Vad kul det lät med den där galan!

Josefine sa...

Snyft! Den galan hade jag velat gå på!

Johanna sa...

Jamen så himla skoj, önskar att alla jag läser hade varit där (nästa år nästa år!)

Och Josefine: Emster och jag snackade om dig! Hade varit kul att ta en fika allihop när hon kommer till gbg på fredag men jag kan inte då. Nästa gång! Vi hörs iaf nästa v om ölen, och Fifi: vi hörs om fika!

Miss Baglady sa...

Ja himla kul att träffa andra bloggare. och din blogg har jag ju precis bara upptäckt, så ska läsa in mig lite så att jag blir ajour.