torsdag 12 april 2012

Om deadlines.

Det här med att man så lätt tänker "det reportaget slänger jag ihop ikväll efter jobbet" trots att man knappt hade börjat och man inte slutade jobbet förrän 23? Whats up med det?

Klockan är nu 04.27 och jag hörde just tidningen dimpa ner genom brevinkastet. Jag fick givetvis hjärtinfarkt av detta plötsliga ljud. Och nej, jag är inte klar med texten än.

_________________

UPPDATERING: Nu är klockan 05.42. Jag är inte klar. Men nu går jag faktiskt och lägger mig. Himlen är ljus och fåglarna har börjat kvittra och jag känner mig som ett freak som är vaken.

8 kommentarer:

emma sofie w sa...

Å, flashbacks från uppsatsskrivandet. Hoppas du får tillräckligt med sömn för att klara dig igenom dagen, och att reportaget kommer in när tiden finns!

Johanna sa...

Hej, tack! Ja, nu är reportaget inskickat i alla fall, lagom till lunchtid som jag hade lovat. Men fasen vilken pärs det blev. Otippat segt eftersom jag var trött i huvudet redan när jag satte igång...

Duktiga Tjejen sa...

Vilken kämpe du är!

Johanna sa...

Jadu. Eller en idiot. Det tyckte iaf min bästis som är rädd att jag ska bränna ut mig. Nåja.

Så länge man inte har så mycket att göra jämt så ska det nog gå vägen.

Josefine sa...

Ja bara du tar hand om dig så kommer det gå bra! Gud vad skönt det är när man väl är klar i alla fall. Även om hjärnan kanske är på sin absoluta toppfart efter 2 typ.

Fifi sa...

Åh, hoppas det gick bra sen!

Jenny sa...

Ja hej. Jag har en utmaning som säger att jag måste visa dig det här:

http://jagjenny.blogspot.se/2012/04/den-dar-om-elva-fragor.html

Johanna sa...

Roligt! Fick en av Jonna igår, så nu ska här svaras på frågor så det står härliga till.