söndag 22 april 2012

Frågeleken del II

Frågeleken fortsätter, här kommer svaren på Jennys frågor!

1. Om du fick ge ett råd till dig själv som 14-åring, vad skulle det bli?
"Din mamma har HELT rätt: det är inte ett dugg snyggt med linnen som har en slits fram så att naveln syns. Jag vet att du vill ha det på dig på Partille Cup-discot, men alltså ge dig. Lyssna på din kloka mor. I övrigt: fortsätt som du gör bara. Ditt liv fortsätter att vara bra, de vänner du har nu kommer följa dig i livet. Och ps, när du reser i Sydostasien om ett par år, akta dig förihelvete för myggorna. Annars får du dengue."

2. Vad önskar du att 100-åriga du säger till ditt nuvarande jag? Alltså till den du är idag?
"Ställ lite mindre krav på dig själv. Och du behöver liksom inte oroa dig, livet blev som du hoppades där i 28-årsåldern". 

3. Om du fick äta middag med fem kändisar, vilka skulle du äta med? (Alltså samtidigt). 
Faktiskt sjukt svår fråga. Men okej. Barack Obama, på grund av intressant person att få intervjua, Ricky Gervais på grund av sjukt rolig (och det skulle vara flott att få återge till D vad herr Gervais gjort och sagt under middagen). Ebbot i Soundtrack of our lives för inbillar mig att han är en intressant person, Bono på grund av askänd och godhjärtad och sist men inte minst Aung San Suu Kyi, på grund av samma skäl som Obama. 
 
4. Vad får du mest skäll för av andra?
Att jag jobbar för mycket. I alla fall är det det jag får skäll för just nu. Tex av min bästis Sofia som skrev ett argt (men kärleksfullt) mail till mig häromdagen när jag hade suttit uppe en hel natt och pulat med ett reportage. Hon körde taktiken "älskar dig, men är ledsen på dig". Och bifogade listor från föreläsningar på läkarprogrammet med skräckscenarier om folk som bränt ut sig. Typ.

5. Vad får du mest skäll för av dig själv?
Att jag jobbar för mycket, och att det den senaste tiden nog gått ut över D, vår relation och vårt hem. Men jag vet att det är en ovanligt intensiv period just nu eftersom jag heltidsjobbar på GP och samtidigt måste göra färdigt en massa redan insålda frilansjobb vid sidan av. Det kommer att lugna ner sig. Plus älskar mitt jobb.

6. Var måste man absolut gå och äta?
På Lötschberg i Bern. Beställ "panierter Tomme auf getoastetem Brot". Det är asgod sallad och bröd med panerad ost. Mmm ost. Och börja med chäseteller som förrätt. Ost kan man ju inte få för mycket av. 

7. Hur kommer jorden att gå under?
Jorden i sig vete sjuttom, men mänskligheten kommer nog gå under på grund av alla dumheter vi människor hittar på. 

8. Vem har du/skulle du vilja ha frikort på - man?
Så många kändisfrågor, jag är askass på kändisar. Men han Adrian Grenier är ju het. 

9. Vem har du / skulle du vilja ha frikort på - kvinna?
Kanske Natalie Portman?

10. Konstigaste sexminnet du har?
När jag - eh - somnade mitt i en gång *skäms ihjäl*.

11. Ditt bästa råd till mänskligheten?
Ta hand om varandra. Intressera er för världen i stort och försök se bortom er egen horisont. Bejaka människors olikheter men notera också att vi alla faktiskt är ganska lika. 

6 kommentarer:

Fifi sa...

Haha, vad jag skrattade när jag läste svaret på första frågan, hög igenkänningsfaktor, även om jag inte hade just ett sådant linne.

Josefine sa...

HAHAHA.... ÅH herre GUD!!! Nu minns jag. Jag har också somnat mitt i. Var skitfull och trött. Dagen efter sa jag "jag drömde att vi låg och jag somnade" och han "eh... JA DET GJORDE DU!!!". Skäms ihjäl jag också.

Johanna sa...

Fifi: Hehe.

Josefine: Haha, åh vad skönt att inte vara ensam (!) Sjukt pinsam grej faktiskt, jag var nykär och ville typ dö. Men vi skrattade åt det sen iaf.

Jojjo sa...

Hahaha jag har också somnat mitt i!

Mammas machete sa...

Hehe. Jo, mamma hade verkligen rätt. Fast å andra sidan, jag skrattar ihjäl mig åt foton på mig när jag var 14. Det är fina linn-och kayak-minnen. Liksom värt det att jag inte gjorde som mamma sa... :)
Kram!
/Julia

Mammas machete sa...

Oj. Kajal-minnen menade jag naturligtvis. Jag tyckte det var grymt pinsamt med kayak i den åldern :).