lördag 7 april 2012

Det konstigaste som hände i Dublin...

... var när jag fick ett telefonsamtal på mobilen av en kvinna som sa ungefär såhär:

Hej! Jag har hittat din hemsida på nätet och har ett uppdrag som verkar kunna passa dig. Jag undrar om du vill åka med en oljetanker från Egypten till Sri Lanka genom de somaliska piratvattnen i Adenviken? Den avgår i morgon.

Mycket märklig upplevelse. Som ni märker befinner jag mig inte - av en rad anledningar - på ett fartyg i Adenviken, men jag får erkänna att jag gillar att ha ett jobb som innebär att ett sådant samtal kan komma helt out of the blue. 

10 kommentarer:

Colombialiv sa...

Oj! Det låter ju onekligen väldigt spännande om än lite läskigt.

egoistiska egon sa...

Haha. "Låt mig tänka.... nej?".

Lisa sa...

Haha, rätt märkligt jobberbjudande det där. Och läskigt! Undrar om hon fick tag i nån som ville ta sig an uppdraget. :)

Lisa sa...

Haha, rätt märkligt jobberbjudande det där. Och läskigt! Undrar om hon fick tag i nån som ville ta sig an uppdraget. :)

Fifi sa...

Haha, wow, det var inte lite spännande!

Johanna sa...

Haha ja, verkligen konstigt. Och Lisa: Nej, det fick hon inte! Hon hade ringt journalister på DN, svenskan etc och alla var aspepp på att dra, men allas chefer tyckte att 9 dagar var too much/för dyrt.

Duktiga Tjejen sa...

wow, vilken grej! Lite sugen på att tacka ja ändå väl? Om du hade kunnat menar jag?

Johanna sa...

Ja det är klart att jag var! :) Väldigt spännande ju. Men farligt. Svår balansgång.

emster sa...

men OMG vad läskigt. jag lägger veto på att du inte får åka på piratresa! alldeles för farligt.

Johanna sa...

Emster: I hear you!