lördag 14 april 2012

Nu. Jävlar.

DEN ÄR TILLBAKA! Träningslusten. Eller den har ju funnits där hela tiden, men sinkats pga himla förkylning.

Men idag ba: sprang en timme på löpband (En timme! Nästan en mil!). Sen gymmade jag en timme till av bara farten. Orkade stå skitlänge i plankan och när jag åkte hem längtade jag efter att få träna nästa gång. Fiffan vad gött. Nu jävlar alltså.

Mål:
Såna här träningsskor har jag köpt. De
är de skönaste jag NÅGONSIN haft på
mig. Alltså köp, de är underbara. Väger
inget, man rullar fram när man springer
plus glad färg. Allt man kräver av skor.
  • Få vadmuskler som syns (ni vet en sån där vertikal linje på vaden, så jävla snyggt. Alltid velat ha.)
  • Att magen ska se ut dygnet runt som den gör på morgonen. (Inte hålla på och fluffa till sig under dagen och bli mjuk. Hatart.)
  • Att bli stark i midja/rygg så att kroppen bättre fixar när min rygg pajjar.
  • Att bli generellt snyggare bara. Typ slanka överarmar med definierade bi/triceps. Ej "biffig" pga asfult, men liksom mer fit. Lite fastare. Lite snyggare.

(Mirijam - tack för att din blogg blivit en träningsblogg, mkt inspirerande!)

26 kommentarer:

Josefine sa...

Verkligen en av de skönaste känslorna när träningen bara rinner på så. Skorna är skitsnygga. Är på jakt efter ett par att ha på gymet (som det är nu strösslar jag barr och grus efter mig över hela gymet eftersom jag bara har ett par). Var har du köpt? Vet du vad modellen heter? Eller man kanske kan klicka på bilden iofs.

Joanie sa...

men kom igen, "asfult"? tack för den dräpan. jag var med dig hela vägen, tills den. resultatet av den där attityden ser jag på gymmet ofta, livrädda tjejer som slentrianlyfter av rädsla för att få stora muskler med resultat NOLL. varken eller liksom. och så tappar de sugen och hamnar på sofflocket. men okej, några tips för att slippa de ASFULA biffiga armarna - skit i gymmet. se till att bli en seg jävel istället för stark, med kroppsviktövningar och typ pilates och sånt.
och snacka inte skit om starka kvinnor som vågar spränga normen för hur kvinnor ska se ut. var och en gör hur de vill, jag kräver inte att alla kvinnor ska tycka det är snyggt att vara "biffig" men "asfult" var faktiskt himla osnyggt.

jos sa...

Åh shit vad härligt det låter! Jag har helt kommit av mig i min träning pga tidsbrist, men hoppas att det snart ska ta fart igen. Har skickat en utmaning vidare till dig om du känner för det!

Johanna sa...

Josefine:

Jag har också alltid bara haft ett par träningsskor i taget och därmed knallat runt på gymet mer lera och grus. Säkert inte så poppis. Så känner mig proffsig nu när jag kör mina inneskor på gymet och de gamla Asics-löparskorna som ute-träningsskor. Som man ska! :) Köpte dem på Stadium för 999 kr, de är nya så borde finnas kvar ett bra tag. Modellen heter REEBOK REALFLEX OPTIMAL W. Sjukt sjukt sköna, rekommenderar dem verkligen.

Joanie:

Oj, var helt oförberedd på denna reaktion! Menade absolut inte att trampa på några tår. Jag tror dessutom att du missförstod mig: jag menar INTE att det är fult med muskler på tjejer, är ju assnyggt. (Jag har alltid varit sur för att jag inte tycker att jag får tillräckligt med muskler i förhållande till hur mkt jag tränar.)
Dessutom var det verkligen inget som handlade om att det är fult på kvinnor, det där tolkade du in helt själv. Jag tycker samma gällande män och kvinnor: dvs att det är skitsnyggt med muskler, men när de ser NATURLIGA ut. När man ser ut att ha fått dem genom varierad träning. Ordet "biffig" associerar jag till någon som ser "gymmad" ut, det vill säga de här killarna och tjejerna som bara har svinstora biceps och bröstmuskler, och två pinnar till ben typ. En kompis till mig som är sjukgymnast har sagt att många av hennes patienter ser ut så och därför får ont i kroppen för att de är så ojämnt tränade, och det är det jag tänker på i samband med ordet "biffig". Alltså där det blir uppenbart att man stått och pepprat en eller ett par övningar på gymet istället för att se till att bli bra tränad over all.

Det var detta jag menade när jag skrev "ej biffig pga asfult", inget annat.

Muskler i sig är grymt, och jag sitter verkligen inte och klenar mig på gymet på grund av rädsla för att få för mycket muskler (haha, alltså det är väldigt mycket tvärtom, jag gör ALLT jag kan för att det ska bli muskler av det hela..! Blir svinstolt varje gång det äntligen syns!) och jag tillhör inte dem som tappar sugen och hamnar på sofflocket. Jag tycker det är underbart att träna. Har haft en ofrivillig paus nu bara pga förkylning och för mycket jobb.

Så. Med det sagt kan jag hålla med om att det var osnyggt att kalla en viss kroppstyp "asful". Det var inte så genomtänkt naturligtvis. Ber väldigt mycket om ursäkt om du eller någon annan tog illa upp. Okej?

Jos:

Tidsbristen kommer så lätt emellan, men det är sjukt gött när man kommer igång igen. Man HAR ju tid, oftast handlar det om prioriteringar. Men det är svårt att inse det när man är mitt uppe i allt det stressiga. Utmaning låter jätteskoj! Im in :)

emma sofie w sa...

ÅÅ, gött! Jag är också så himla nöjd med att ha kommit igång med träningen, äntligen. Har liksom dragit på det i sex år ungefär, men nu kör jag minst tre pass i veckan (CrossFit!) och längtar till nästa gång, så himla gott.

Och, gött med nya skor, jag är på jakt efter typ barfotaskor, men det är ju en djungel det där också.

Men heja dig, och heja träning!

Johanna sa...

Emma Sofie:

Cross Fit låter ju asmäktigt. Finns det på speciella gym, eller hur funkar det? Tränar man alltid i grupp? Har inte riktigt fattat hur det går till, men har förstått att många älskar det och att det är väldigt effektivt.

Mammas machete sa...

Det låter som... en av mina ouppfyllda drömmar. Såååå skön blogg förresten. Kram!/Julia

Trillingnöten sa...

Träna är så härligt!! Man kan bli beroende, i promise!

Camilla sa...

Åh, om den känslan kunde komma till mig också. Men det är väl egentligen bara att sätta igång så kommer suget på köpet efter ett tag. Har för övrigt ganska identiska mål med min träning (som inte existerar för tillfället).

Joanie sa...

ah, ok, då är vi på samma spår. sorry för reaktionen :) jag tränar crossfit och bygger lätt muskler, såna där kralliga, så jag tog åt mig lite av "fult" eftersom jag vet att många kvinnor vänder i dörren till crossfit-gymmen pga ballerina-normen. min syster är dansare och skulle typ tappa jobb om hon fick synliga muskler. muskler är känsliga grejer :)

Josefine sa...

Tack för tipset! De ska jag definitivt gå och testa.

Fifi sa...

Åh, jag vill också ha träningsflyt! Jag bara börjar och kommer av mig hela tiden. Men nu jävlar ska jag bröja träna lite på Sportlife iaf och när solen skiner kanske jag kan ta mig ut på en och annan springtur.

Johanna sa...

Julia: Men tack!

Trillingnöten: Ja det är ju sjukt gött att träna. Beroende på det bra sättet är ju bra om man blir :)

Joanie: Då förstår vi varann nu! :) (Men igen: stort förlåt för att jag trampade dig på tårna!) Cross Fit låter förresten ashäftigt tycker jag.

Fifi: Jag tränar också på Sportlife! Träna på samma nån gång kanske? Vore skoj!

Sophia sa...

Go for glory! :)

emma sofie w sa...

Här är det ett speciellt CrossFit-gym (box tror jag dom rutinerade kallar det) som gäller, och det är alltid träning i grupp (men ändå väldigt individuellt). Om du får chansen så tycker jag du ska testa. Har även sett att en del gym hemma tagit fasta på konceptet och börjat köra CrossFitinspirerade klasser, vet dock ingenting om hur bra eller roliga dom är.

Jojjo sa...

Härligt! Min träningslust börjar också krypa sig på, min har dock varit borta ett par år, haha. Men nu! Köpte nya löparskor och ska visst anmäla mig till tjejmilen. Dina skor var dock mycket snyggare. Och de där målen, de fixar du galant!

Lisa sa...

Tack för peppen! Vi var bortresta en vecka ch sen dess har jag liksom inte hittat tillbaka, har inte tränat på fyra veckor. Så dumt egentligen, bara man tar sig dit så ökar man ju lusten...

Assnygga skor förresten! Vilket märke?

Lisa sa...

Okej, that settles it. Nu ska jag också köpa de där skorna och bli stark.

Johanna sa...

Lisa 1: Reebok, exakt vad modellen heter har jag svarat på här ovanför nånstans. Rek. dem verkligen!

Lisa 2: Gört, bara gört! Its in the shoes.

Lisa sa...

Rosa skor - check! Känner mig mycket nöjd. Jag gick rakt in i butiken, tog ett par och gick. Eller ja, jag provade ju och betalade också, är inte helt wild, men du fattar. Inget velande! Ingen beslutsångest! Bara chop, chop, klart. MYCKET SMIDIGT. Tack för tipset!

Johanna sa...

Lisa: Haha! Fan vad grymt! Lovar att du kommer bli asnöjd. Jag benämner dem fortfarande som "mina träningsskor som jag älskar".

Typ "Daviiiid, har du sett mina träningsskor som jag älskar?"

Det är de värda.

Mirijam sa...

Wiiii! älskar att bli kallad "inspirerande"!

Nelinda sa...

Åh sånna har jag från Nike dom heter free å e så jäkla sköna :)

Uppochhoppa sa...

ja men ja! Träningsbloggar är bäst. UPPOCHHOPPA!

lovisa sa...

fin blogg! vart har du köpt träningsskorna??? :)

Johanna sa...

Tack! Om jag inte minns helt fel nu så köpte jag dem på Stadium. Har ett likadant par som jag köpte i London. De är ljuvliga.