tisdag 23 augusti 2011

Tönts.

Flera stycken sportbilar fräste just förbi vår lägenhet så snabbt att väggarna i hela huset dallrade, jag såg skymten av en röd och en lila bil när jag blickade ut för att se vad fan som stod på. Man såg bara fartränderna efter dem samt en skock människor fasttryckta mot väggen av tryckvågen.

Blir alltid mycket irriterad över sånt beteende, jag får en sån otrolig lust att tala om för de här fräsiga killarna (gissar jag att det är) att de Inte. Är. Häftiga. Dsch, dsch, örfil och förolämpning. Samma sak med såna som kör motorcyklar med trimmade motorer eller vad det nu är som skapar det där fasansfulla ljudet. 

En gång kom det en man och körde en motorbåt på det här sättet, i kanalen vid storan. Där satt jag glad i hågen och käkade glass med M och vi störde oss lite på tönten som brände förbi fram och tillbaka i sin motorbåt och fräckade sig. Plötsligt tappade föraren dock kontrollen och körde rakt in i stenväggen (!) med sin båt, och hans polare på vattenscooter blev asrädd och drog vidare. Det kom en ambulans, killen var nog skadad verkade det som, och ändå satt alla - alla! - på gräset med sina glassar och bara skrattade. Filmade med mobilkamerorna och hånlog. 

Det är det straffet man får om man ska åka runt och fräcka sig i motorfordon. Just sayin.

8 kommentarer:

Fifi sa...

Haha, synden straffar sig!

Jag har för övrigt blivit väldigt präktig när det gäller fart sedan jag tog körkort förra året. Jag stör ihjäl mig på folk som kör för snabbt och att jag blir omkörd precis hela tiden när jag håller hastighetsbegränsningen. Förresten så tänker jag på lantisar i Volvo 240 eller epa-traktorer när jag läser om de där som brände runt utanför dig.

Ja, Karins mensinlägg var så bra! Usch, denna hemska "åkomma", hoppas det dröjer innan den kommer tillbaka för min del.

Johanna sa...

Haha, jag med. Men det här var så att säga "moderna" bilar vad jag kunde se. Mycket störigt beteende hur som helst!

Colombialiv sa...

Håller HELT med!

Colombialiv sa...

Det får mig för övrigt osökt att tänka på det här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13359177.ab

Det är såklart alltid fruktansvärt när människor dör, även om det är självförvållat, men bristen på någon som helst insikt förstummar mig. "Polisen har tagit hans liv"... mmm... eller så kanske han själv tagit sitt liv efter att ha kört som en dåre i 200 kilometer i timmen på motorcykel... Kan man tycka.

Johanna sa...

Men gud vad sjukt. Som du säger, knappast polisens "fel" att han körde in i en vägbom i 250 km/h. Tragiskt men sjukt korkat.

Duktiga Tjejen sa...

Haha, älskar första stycket i detta inlägg! Håller med om resten, blir asirriterad!

N sa...

Haha! Den hade jag inte hört!

Johanna sa...

Det var helt bisarrt faktiskt. Men på något makabert sätt underhållande.