måndag 8 augusti 2011

Japan!

Vet ni vad?! Det har hänt en väldigt skojig grej. Jag har fått ett stipendium för europeiska journalister och ska åka till Japan i två veckor i november-december!

Jag fick en länk om stipendiet nyligen av Sigrid, bästa kollegan, och sökte. Mest på skoj, jag trodde verkligen inte att jag skulle komma med. Men se det gjorde jag. Jag och tre andra journalister i Europa har valts ut och vi åker till Japan för att lära oss en massa saker om landet. Vi ska mest bo i Tokyo, göra en massa olika grejer där, gå på föreläsningar av olika slag och sen ska vi även resa runt i landet. Bo på olika ställen, se Japans highlights. Iih!

Det ska bli t-o-k-r-o-l-i-g-t, enda smolken i bägaren är att jag har så dåligt samvete över att jag hade turen att komma med medan Sigrid (som ju tipsade mig om hela grejen) inte hade det. De kunde ta max en från varje land och på något sätt måste jag ha skrivit de bästa klyschorna i ansökan eller något. Åh. Hon förtjänar så himla mycket att få åka. Men det är som det är.

Ni som varit i Japan, ro nu hit med era bästa tips på saker som inte får missas!

Japan, japan! Bilder snodda från the internetz.

16 kommentarer:

Cinderalley sa...

Oj, vad roligt, vilken grej. Grattis!

Johanna sa...

Tack!

Colombialiv sa...

En av mina bästa colombianska vänner bor i Japan, påminn mig när det börjar närma sig så får du hennes mejladress, hon är fantastisk!

Colombialiv sa...

Och GRATTIS!

Johanna sa...

Å, så bra! Och tack!

egoistiska egon sa...

Vad kul! Grattis!

Duktiga Tjejen sa...

Gud vad skoj, grattis! Har inte varit i Japan men det är ni pappas favoritland och han ska dit igen i höst. Ät inget valkött bara, appropå mitt inlägg om The Cove tidigare i veckan...

Johanna sa...

Tack! Och ja valkött ska jag verkligen undvika, fy så hemskt.

Johanna sa...

ÅH så KUL! Grattis, grattis!

Fifi sa...

Jättestort grattis! Vilken grej!

Loppisar ja. Jag måste erkänna att jag har jättedålig koll. Den senaste jag var på förutom bagageloppisen var Megaloppisen i Majorna och innan dess minns jag inte när jag var på någon. Det ska visst finnas någon på Heden, men jag vet inte riktigt när, har du varit på den? Och Kommersen vid Masthuggstorget har jag varit på för länge sedan, men det var mest skit där har jag för mig.

Johanna sa...

Men shit så coolt, GRATTIS!!

magasinprojektet sa...

sv. ja, det är lätt att drömma sig bort när man är inne på hennes blogg :)

Johanna sa...

Fifi: (Ang loppisar) har varit på den på Heden en gång, den var förvånansvärt bra faktiskt! Och Megaloppisen är ju super, synd att den bara är en gång om året :) Kommersen har jag faktiskt aldrig varit på, och inte den vid slottskogen heller. Hoppas på att få tid till det snart. Förresten är Erikshjälpen i Högsbo rättså bra ibland också!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

vicken grej! KALAS!

Josefine sa...

Men herre gud vad kul! Stort grattis!

Johanna sa...

tacktacktack! :D