tisdag 18 september 2007

Pokertalk

Jag har blivit en nörd; jag har börjat nätpokra. Det är jätte, jätteroligt. Och det har gått rätt bra. Väldigt väldigt få gånger har jag hamnat sämre än etta eller tvåa. (Jag spelar visserligen om väldigt små summor, sådär två dollar per turnering max so far. Men ändå. In the money är ändå in the money.) Min insats i måndagspokern igår känns däremot verkligen oerhört blek i jämförelse med min nyvunna "nätpokerkarriär" (tillåt mig småle ironiskt över ordvalet). Nåväl, analys av min insats:

Sämsta fold: J4. Med flopp JJ4.
Sämsta raise: Träff på K efter floppen A K 10. Bettade, fick syn. Uppanbart att N. hade ett A så det var bara att folda, 3000 fattigare.
Sämsta placering: Sist i Omahan. (Hårt efter en otroligt mesig mittenplacering i Texasomgången) Efter att ha checkat A-hög färg efter floppen, bettat efter turn när jag var rädd för kåken, men endast behövde hjärter 3 eller 9 för en royal flush, fick jag syn av J som då hade en triss. På rivern satte han fyrtal i fyror. Jag var all in. Jag var all ut.

Sen åkte jag hem och vann två nätturneringar. En väldig tur för mitt självförtroende.
Hamnade tvåa i en också, efter en heads up där jag var all in efter floppen, med tvåpar i A och J. Motspelaren hade dam hög bara, men satte 9-9 på turn och river vilket gav honom triss. Oflyt. Han hade en chans på 200 kanske (rätta mig gärna Hanssen :)). Men det är väl det som är tjusningen med det här spelet. Eller inte.

Det här kan för övrigt mycket väl vara det allra tråkigaste blogginlägg jag någonsin skrivit. Ursäkta.

7 kommentarer:

Björn sa...

No worries, Johanna, jättegrattis11

Johanna sa...

haha vad grattar du mig för? mina gigantiska förluster i måndagspokern igår? ;)

"tack"..ändå.. (?)

Björn sa...

trodde jag läste att du var 'in the money11?'

Johanna sa...

haha jo, men det gällde nätpokern. på riktiga pokern (vi är en skön blandning av journaliststudenter och innebandyspelare som spelar varje måndag)gick det däremot sämre just igår.

jag var lite bitter när jag svarade på din kommentar. Gör om, gör rätt:

Tack!

Jonas sa...

Cool pokermiljonär nästa?

Johanna sa...

hahaha. föga troligt, men lets hope so.

;)

Bozon sa...

Framtiden har aldrig sett ljusare ut för nätpoker. Onlinepoker har tagit världen med storm och fler och fler spelare börjar spela varje dag. Varje pokersida på nätet försöker erbjuda något nytt och originellt och många lyckas.som skraplott på nätet