fredag 28 september 2007

Kopplingen mellan smink och finkultur. Och sånt.

Med anledning av det här inlägget; Såhär brukar jag se ut. Utan läppstift.






Och såhär ser jag ut med läppstift; som finkultur personifierad, en expert inom film och konst och litteratur!* Nu fattas bara snygga finkulturiga glasögonbågar, som Johanna W har. Så synd att jag har perfekt syn. Och att jag ser överjävlig ut i glasögon.
Obs. Jag skriver inte för att ni ska skriva att jag passar i mitt nya röda läppstift. [Läs: jag skriver för att ni ska skriva att jag passar i mitt nya röda läppstift.]


* Jag är våldsamt, våldsamt ironisk. Om det inte framgick. Eller, jag är ironisk oavsett om det framgick eller inte. Nu framgår det förhoppningsvis. ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

det var iallafall jättefina bilder ;)!!! Bara 8 månader kvar med knäproblem nu...kämpa!! Hej hej

Johanna sa...

haha tack anders! ;)

fan det här med ditt knä låter inte alls bra ju. jag lider med dig. du var saknad i måndags på pokern!

hur går det med din blogg? jag ska kika dit igen. Sist fanns ett enda inlägg oxh det funkade som sagt inte att kommentera. Hoppas det funkar next time.

Björn sa...

@Johanna: Du ser helt fantastisk ut, Johanna! Du behöver inga ursäkter, verkligen inte. Fortsätt med läppstift och ha en underbar helg!
@Anders: aldrig kul att höra om sånt, jag önskar dig all styrka i världen och lycka till och en fin helg.

Johanna sa...

tack så mycket!

haha såhär borde man göra oftare; hinta på förhand att man vill ha komplimanger. verkar ju fungera alldeles utmärkt! ;)

ha en strålande helg, ni också!

Le Tokbiff Total sa...

Jag tycker inte att det framgår vad vill framföra. Sen tycker jag läppstift är blä, men du är hemskt stilig.

Anonym sa...

hahaha jag ser hela kökssituationen framför mig mycket klart! Påminner mig starkt om Johan och johannes skrattattack i sofias kök. När jag och martin kom dit. Dagen efter teds påskfest. typ.. =) Nog är det en stor skillnad. Men en kitchig (hahahaha gud så fyndigt, som i kitchen.. du vet "kök")sådan! Snygging!

Anonym sa...

hej johanna!

e med i smama sits som dig, vill inte framhäva mina icke-existerade läppar...men nu blev jag fan lite sugen, tack för inspiratioen...o terevlig helg

ps...du ser sexigt ut i läppstiftet ; )!
Sara

Johanna sa...

haha tack hörrni!

nicole; ditt sms om drömmen du haft var roligst på hela dan. vi var på väg från hamburg när jag läste det. Grabbarna i bilen fattade verkligen inte det roliga och där satt jag och kved av skratt själv..haha.

Bäst var nåt i stil med "sen drömde jag att dina läppar var skitfina när de var röda och alldeles PLUFSIGA, liksom" HAHA. sjuk dröm du måste ha haft!