måndag 10 september 2007

Jävla advokatjävel

MEEENN!!!

Jag sitter ju och skriver på en artikel, deadline är i morgon, och har i fyra dagar sökt en advokat som heter Leif Almquist. I tre dagar har hans lilla sekreterartjej lovat att han ska ringa tillbaka "så fort mötet är över", vilket han såklart inte gjort. Men idag svarade han själv i telefon för första gången, och sa "Nej, jag har inte en minut". Jag sa "kan jag ringa upp dig senare idag? Det är ett väldigt kort ärende" Han sa "Nej, det går inte. Jag är upptagen hela den här veckan, och....(trevande) hela nästa vecka. Också.". Jag: "du kan inte tänka dig att svara på en enda fråga nu? det tar 6 sekunder för mig att läsa den". Leif Jävla Almquist: "Nej, det funkar inte för mig".

HUH!?!?
"det funkar inte för mig?"
Jag hatar Leif. Han funkar inte för mig. Jag har svårt att tro att han funkar för någon alls.

Nu funderar jag på att åka in till redaktionen i skolan och skriva därifrån istället. [Jag tycker om att kalla den för redaktionen, det låter då som att jag har ett riktigt journalistiskt liv, vilket är en stor lögn. "Redaktionen" är förstås datasalen. Min anm.]

4 kommentarer:

Björn sa...

Det är väl sött med den där trevande, oskyldiga frågestilen, men det är inte riktigt effektivt.
Tror att han inte fann dig seriös nog. Du kunde ställt din 6 sekunders fråga 5 gåner under tiden er konversation tog. Det enda advokater och liknande arroganta varelser förstår är assertivitet. Allt annat tar dom inte på allvar.
Eller är jag bara dum nu?
Iaf, lycka till och ha det bra!

Johanna sa...

Jag började faktiskt ställa min viktigaste fråga, (även om jag glömde skriva det här). Han avbröt mig på det tredje ordet.

Jag håller med om att man det är bättre att slänga ut frågan och få någon typ av svar än inget alls, men tro mig, jag är inte "liten och söt och oproffessionell". Det var inte där problemet låg. Åtminstone in i det här fallet.

Björn sa...

Jag förstår, men "liten och söt och oproffessionell" det var du som sade det, det skulle jag aldrig säga...men du, avbryt tillbaks nästa gång och upprepa din fråga...
men det är klart, jag var inte där och han verkar ju vara ett riktigt r-hål. Iaf, lycka till med din deadline!

Johanna sa...

tack