fredag 13 maj 2011

Hundrafyrtiotrekommafem

Jag, Ted och Jesper körde quiz på Foxes ikväll. Vi kände oss heta men fick bara 8 rätt av 21 - oerhört pinigt och självklart ofattbart. Dock lyckades jag briljera på en av frågorna, nämligen "Hur bred är en svensk standardjärnväg?". Av någon konstig anledning visste jag att det är 143,5 cm. Vad är chansen att man kan svaret på den liksom? Kände mig som en mycket, mycket vis person i den (tyvärr korta) stunden. 

På vägen hem hängde T och J lite i en byggnadsställning. De har tillsammans med Johan slagit vad om att kunna "hålla sig fast i en lyktstolpe och ha kroppen vågrät rakt ut i luften" innan året är slut. Kräver mycket axelträning. Mycket axelträning. Jag är själv inte särskilt nära att klara den övningen kan jag meddela. (Är det ens möjligt för människokroppen att stå så? J har sagt att han kan redan, känner att bildbevis vore att föredra. Inte minst för att det måste se roligt ut.)

Note to self: skaffa konkret mål med din träning. Det verkar vara en motiverande metod.

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Oj. Jag tänker att sånt kan man bara om man är med i typ Cirque du Soleil, eller liknande... Men det är ju ett bra mål.

Johanna sa...

Men jag vet! Jättestört verkligen. Men Johan (som är mitt ex för övrigt) kan också exempelvis göra en bakåvolt i luften från stillastående, trots att han i övrigt är som ett kylskåp i smidighet. Det är konstigt det där.
Önskar att jag också hade såna skills, men det coolaste jag kan är att ställa mig upp från sittande (på golv, alltså) utan att använda händerna. Inte riktigt lite fräckt.