lördag 14 maj 2011

Lördagsloppis.

Vissa lördagar på sommaren är det loppis på Heden, ett stenkast från min lägenhet, och idag var jag, Diggi och Johanna där och fyndade lite goa vinylskivor. Håller nu på att längta IHJÄL mig efter vår skivspelare som står i Jkpg. Måste hämta snarast.

Hur som helst, vi fikade på Garbos också och då började vi prata om vad man skulle vara om man var en maträtt. Jag är tydigen "avocadomacka". Åh, sund och fräsch, tack! tänkte jag, men då förtydligade Martin genast; "Nej vi menar mer att du är lite slarvig och tar dig några mackor istället för riktig mat för att du inte orkar laga till något". Det kändes tyvärr lite mer träffande. 

Jag och Johanna var helt överens om att Martin är "kött, potatis och brunsås" men då tog han väldigt illa upp och motiverade det med att han "ju har rest mycket". Då fick vi enas om att det var okej att han är kött och potatis med nån form av het salsa till. Lite kryddigare liksom. 

Johanna W är en liten påse McDonalds-pommes frites. Inte mer med det.

Inga kommentarer: