måndag 30 maj 2011

Megaloppis i Majorna.

Jag tror aldrig att jag varit så toknöjd efter en loppis som jag var idag. Megaloppisen i Majorna arrangerades för tredje året i rad och jag åkte dit med David och mamma för att fira mors dag och för att fynda saker. 

Det första D fick syn på på Stigbergstorget var en gigantisk och väldigt vacker 50-talsradio. För ÅTTIO kronor. Vi högg den direkt naturligtvis, och till vår lycka visade det sig att den till och med fungerar. Och som en liten bonus finns det en lucka längst upp som gömmer en inbyggd vinylspelare. Den ska nog få vara stängd dock - vi har tänkt använda hela möbeln som pall åt vår fina Urban Outfitters-skivspelare.

Övriga fynd var en härlig vintageblus (se nedan på den piniga "här tar jag en bild på mig själv i badrumsspegeln"-bilden), en trälåda, nya hörlurar, sällskapsspelet Scotland Yard, en LP-skiva och boken "Glassnostalgi" - en nostalgibok om 50- 60- 70- 80- och 90-talen. 

Mamma fick ett pärlhalsband med sötvattenpärlor i morsdagspresent (hon råkar ju vara världens överlägset bästa mamma) och när vi ätit lunch med Nicole och hennes härliga mor Monica bestämde vi att detta nog måste bli en årlig morsdagsmarknadstradition.


2 kommentarer:

Fifi sa...

Vilka fynd, särskilt radion, en sådan piffar ju verkligen till vilket rum som helst!

Johanna sa...

Ja, vi blev verkligen superglada när vi hittat den. Så himla fin, funktionell och galet billig.