torsdag 26 maj 2011

Svarta blixten


Jag är så himla glad - har fått ärva Teds mammas gamla cykel! Har längtat efter en cykel i flera år, ända sedan jag glömde ta med mig min fina röda Monark när jag flyttade från Solrosgatan. Det var 2007. (Gick dit och letade efter den förra sommaren men märkligt nog var den borta.)

Men nu! Äger cykel igen! 

Och det bästa: den är av fin dammodell så man sitter perfekt på'n. Den har växlar (yey!) och den har CYKELKORG. Jag är helt bubblig i magen för att den är så fin, och för att jag nu kan cykla överallt, hela tiden. Idag till exempel kom jag på att jag behövde köpa gummiklister eftersom jag ville pyssla lite. Då hoppade jag på hojjen, var på Bokia på Avenyn på två minuter och sen cyklade jag hem. Kändes ungefär som att teleportera hit gummiklistret.

Okej, nu kan ni sluta vaja med era intresseflaggor!

(P.S. Har hittat två fina plastblommor som jag ska pimpa cykelkorgen med. Pricken över i och så vidare. Kommer eventuellt också sy ett prickigt sadelfodral.)
_______________________________ 

Uppdatering: Cyklade hem från Nicole ikväll, i mörker och totalt ösregn. Ändå var jag glad hela vägen, jag bara flög fram och hela vägen tänkte jag "HA! Regnet BEKOMMER mig inte ens!". Så mycket gillar jag cykeln/att ha en cykel. Okej, det var allt. (Ta ner de där himla flaggorna nu sa jag ju.)

6 kommentarer:

Colombialiv sa...

A vad jag saknar att ha en cykel! (Fast jag skulle aldrig vaga mig ut i livsfarliga Bogotá-trafiken med den anda).

Lyllos dig.

Johanna sa...

Haha, nej det förstår jag! Känns tillräckligt farligt här där de lagt vissa cykelbanor mellan två bilfiler. Blir ju livrädd att jag ska vingla till eller så. Men än så länge inga fadäser eller olyckor.

Sophia sa...

Fin cykel! Saknar min svarta pärla oxå... Hoppas ni mår bra där hemma, trots regnet. Som sagt hemma igen men vill bara tillbaka, något nytt och annat som sagt :) Men verkligheten kallar säger de.. Hälsa D, kram kram

Johanna sa...

Yes, vi mår finfint. Men man saknar ju den schweiziska solen, det gör man ju :). Hoppas din post-travel-depression inte blir alltför svår, brukar ju känner lite tomt när man kommer hem från en kul tripp. Ha det fint och hälsa landet. Kram

malin/lokalresan sa...

Cykelkorg och pakethållare är nog det bästa en cykel kan ha, faktiskt. Gör livet så himla mycket enklare.

Johanna sa...

Malin: Verkligen! Och hej och välkommen hit :)