lördag 28 maj 2011

Lördagspyssel


Pyssellördag. Klev upp i morse och kände ett trängande behov av att slå in en skokartong i prickigt färgglatt papper. Så då gjorde jag det. Sen limmade jag ihop det tokfina kakfatet som min pappa gjort i slöjden när han var liten - för limmet hade släppt lite på ett ställe - och när jag ändå var igång passade jag på att måla om några tavelramar. Och så cyklade jag och D en mil i ösregn på våra nya cyklar.
Känner mig nästan smärtsamt produktiv idag som ni förstår (har typ aldrig någonsin never ever cyklat frivilligt i regn förut) så nu blir det fint med lördagskväll. Nicole dyker in här snart och vi ska dricka drinkar, låtsas att solen gassar ute och sen ska vi på fest hos Jesper med vårt gamla (samt när det gäller fester alltid mycket överambitiösa) gymnasiegäng. Hepp, skål på er!

4 kommentarer:

Karin - Trattoria sa...

sv: ja loppisar är bäst! har också köpt många lp-skivor på loppisar..det är riktigt kul att leta i backarna och fynda! Vad kul att du tittade in och kommenterade så att jag hittade din blogg!

Duktiga Tjejen sa...

Fin blogg! Ville oxå tacka för dina kommentarer i min, hoppas jag får fler av dem :) Här i Sthlm regnade det märkligt nog inte idag, men mulet. Ha en härlig lördagskväll!

Fifi sa...

Smart idé med kartongen, jag borde göra likadant så jag har något fint att lägga allt småplock i.

Johanna sa...

Karin: och jag som hittade din eftersom du kommenterade här! :)

Duktiga tjejen: Tack! Haha, det verkar ju ALDRIG regna i Sthlm *avundsjuk*

Fifi: Ja, det är ett väldigt lätt sätt att piffa upp lite utan att behöva köpa dyra förvaringslådor. Så kan man ju byta papper om man tröttnar.