söndag 11 oktober 2015

Äta med ögonbrynen

Förra helgen körde vi mat-träning här hemma. Projekt undersöka om Nils kan klara sig utan bröstmjölk under motsvarande en hel arbetsdag. Det kunde han! Och det var ju rättså tur eftersom jag gjorde ett litet avbrott från föräldraledigheten och jobbade tisdag-onsdag den här veckan. Det var första gången jag var borta från Nils så många timmar i sträck och Axel var överlycklig över att få vara hemma. Fick sådana här bilder skickade till mig under dagarna så det känns inte som att barnet saknade mig alltför mycket:


Jag hade slängt ner en bröstpump i väskan men glömde pumpa på lunchen så jag hade ändå rättså sprängfulla tuttar när jag kom hem, om en säger... Men all good! Axel och Nils hade bland annat testat vår nya löp/cykelvagn. Den har Axel drömt om att köpa sedan innan Nils ens fanns (eller enligt honom själv: sedan innan han ens träffade mig). Peppen när vi tog en premiärlöprunda med den hela familjen förra veckan var därför ENORM. Som tur var verkar Nils tycka att det är soft att sitta i den och det är ju bäst för honom det med tanke på den smärre förmögenheten löpvagnar tydligen kostar.

Apropå det här med mat är jag förresten så himla glad att ongen äter bra nu. Ett tag kändes det lite som att han skulle vilja amma för alltid, han liksom bara smakade på mat men tyckte det räckte med någon sked eller två. Men nu: älskar mat, äter massor! Gärna med hela ansiktet.


Annat som hänt i veckan:
1. Min bästis Sofia har varit och hälsat på några dagar (lyx att få vardagshänga!)
2. Jag har varit och sett den väldigt roliga Till häst genom Västerbotten på Storan med Axels föräldrar + svägerska.
3. Jag och Nils har rännt runt på allt möjligt. Till exempel har vi varit och fikat på mitt frilanskontor och hängt på Plikta med föräldragruppen.

Och smack så var det bara SJU veckor kvar av föräldraledigheten. Gaah stoppa klockorna!

Inga kommentarer: