tisdag 20 oktober 2015

30 år och ett familjehelgsfir

Att mina och Axels föräldrar är rätt lika är ju sen gammalt. De gillar ungefär samma saker, tycker lika om mycket och trivs ihop (praktiskt!). En till likhet är den här: båda paren firar 30-årig bröllopsdag just i år. Så fint och imponerande tycker jag. Mina föräldrar firade sin dag i juni och i helgen som gick var det mina rara och roliga svärföräldrars tur. De valde (härligt nog för alla inblandade) att fira med familjen på kurortshotellet i Varberg, så i helgen som gick hängde vi på SPA där, åt jättegod mat, promenerade längs havet, drack Mojitos på Havanna och fick massage. (Massagen var som healing för min onda rygg, kan äntligen röra mig normalt igen!).

På lördagskvällen styrde Nils femåriga kusin Gustav upp ett pyjamasparty med disco inne på vårt hotellrum så där stod vi, tio personer mellan sex månader och 62 bast, och skakade loss. Det var sköj. Sen somnade vi typ klockan tio och sov tio timmar i sträck (minus en liten amningspaus). Det var himmelskt.

På hemvägen igår fikade vi på Strömma där jag och Axel funderar på att ha vårt bröllop. Eftersom vi var tvungna att lämna besked till en annan lokal redan samma kväll renderade det hela mig en sedvanlig släng beslutsångest... att göra så stora val under tidspress innebär ju lätt panik för en typ som mig som vill hinna väga in alla aspekter av allt. (Obs inget är helt spikat, men det finns ett par bra alternativ!)

I alla fall, efter Strömmafikan svängde vi förbi Getterön och såg inte mindre än sex havsörnar genom svärfars ornitologkikare. Vad vackert det är där! Ser ju nästan ut som ett afrikanskt slättlandskap med alla fåglar.

Det var den oktoberhelgen det. En himla bra! (Tusen tack Leif och Kerstin.)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hjälp så fantastiskt det låter (och ser ut)!

Peppe sa...

Så fint! som skilsmässobarn är jag alltid oerhört rörd av folk som håller i hop i decennier.

Josefine sa...

Jag känner igen Axels pappa men jag kan inte placera honom! Jobbar han på någon skola? Har försökt komma på var jag känner igen honom ifrån i flera dagar ... :)