torsdag 10 maj 2012

Palmen.

Den är större än den ser ut, översta
bladen när mig nästan till axeln.
Nu har jag gjort något som kanske inte var helt briljant. Jag jobbar kväll och kilade ner till Netto, som ligger ca tio meter från GP-huset. Där handlar alla på GP sitt godis, sina nötter och sin risi-frutti om kvällarna. Antar att de hade gått back om inte vi varit där och stöttat varenda dag. Hur som helst, det normala är ju att man köper just godis och risi frutti, möjligen en gammal Gorby´s. Idag fick jag känn på en kokospalm. Och bara jagmåstehadennuköperjagden. 

Kånkade med den upp till femte våningen (okej jag åkte hiss) och nu ska jag alltså ta mig hem med den här hem (!) i Göteborgsstormen (!). Ett under om jag kommer hem utan att den brutits av. 

Lyckas jag hoppas jag på lite karibisk feeling hemma. (Den växer liksom upp ur en kokosnöt. Väldigt Karibien!). Kan behövas sådan feeling med tanke på att David läskar mig med sin solsemester osv. 

6 kommentarer:

emma sofie w sa...

ÅÅ, det där är typ det jag saknar mest med att vara bofast på ett ställe, levande växter liksom. Känns så himla onödigt att slänga iväg en massa pengar på blommor som en ändå kommer lämna åt sitt öde varje december och hela somrarna. Hoppas den överlevde hela vägen hem!

Johanna sa...

Men så fin! Hoppas den kom hem ordentligt...

Josefine sa...

Haha... det var ju en lite otippad spontaninhandling får man säga!

Fifi sa...

Hoppas den klarade sig! Vi hade en liknande växt en gång, men katterna åt upp alla blad på den...

Johanna sa...

Den klarade sig utan skavanker! Jag skyddade den som en orolig moder hela vägen hem. Nu står den ståtligt i en kruka i köket och piffar upp.

Bara Sara sa...

Roligt med Netto, man vet liksom aldrig vad de har i sitt sortiment! Är det inte resväskor så är det hårblåsar eller nu karibiska palmer! Fin var den i alla fall!