torsdag 1 februari 2007

Blueberries

I julklapp fick jag och J en mixer av mamma och pappa. Eller en matberedare kanske det heter. Jag är lite osäker där. Men jag är helt förundrad över denna maskin. Den är liten och smidig och tar inte särskilt stor plats. Det finns tusen olika tillbehör, som gör att man kan göra precis allting med den. Hacka lök, blanda till en pizzadeg, riva ost, ochsåvidare, ochsåvidare, i all oändlighet.
Coolast av allt är tillbringaren med små knivblad i botten som man kan sätta fast på toppen av mixern. Och sen VIPS (ja, det låter faktiskt vips.. iallafall PSSSSSS) så har man en smoothie! Tack mor och far!

Jag blir så glad.

Nu ska jag äta min goda blåbärssmoothie, skrapa en trisslott och låta bli allt vad jag kan att bli nervös inför nyhetsartikelövningen vi har i morgon.
Bexet, sommaren 2003

1 kommentar:

Emelie sa...

Mixern är verkligen ett prima redskap som slår sig tillbaka in i allt fler svenskars hem :) Jag älskar min!!