onsdag 21 februari 2007

Ge mig bävernylon. NU.

Så blev det vinter igen. "Snökaos", "Snöstorm" och "Snöoväder" är ord som pryder dagens löpsedlar. Och ute är det alldeles vitt av krispig snö. I tjocka lager.

Kanske borde man bli lite glad (?). I december satt vi här i plusgrader och regn och förfasade oss över tanken att det kanske aldrig mer blir nån riktig vinter. Att våra barn bara ska få höra historier om snö, is och kyla och allt det där. Men nu, när jag varje morgon tar på mig en vårjacka och tänker "idag kommer nog våren", (jo, dumt, tell me about it!) känns det ju bara märkligt med snö. Jobbigt, rent av. Är det okej att känna så? Jag ger mig tillåtelse göra det eftersom hela spårvagnstrafiken ju blir helt paralyserad av skräck varje gång snön kommer. Det är inte alls fräckt att vänta på bussen 22.30 i snålblåsten. Inte. Fräckt. Alls.

Ska det vara så ska det vara. Jag älskar snö när jag får 1. Åka skidor 2. Åka pulka, 3 Bygga snögrottor (okej det där sista är kanske inte jätteroligt alltid men det lät så kärvänligt och rart så jag låtsas att älskar det) eller 4. Ha snöbollskrig/leka ute i snön.

Så någon; ge mig en overall i bävernylon, genast, så går vi ut och kör!

2 kommentarer:

mazuli sa...

Det är helt okej när det är snö ute, men INTE när temperaturen börjar gå ner mot -15. Som idag. Skulle handla mat men höll på att frysa ihjäl på vägen dit.
Så nu tänker jag hålla mig inne tills det blir vår!

Du kan få låna min fina (...) neongröna overall som jag dyrt tvingades köpa för att jag skulle få bli fadder i skolan... :D Det ingår tydligen i studentlivet att vara så bonnig som möjligt.

Anonym sa...

ja ja är helt med då ses vi i slottskogen om en kvart medtag egen skyfel nu jäklas ska här byggas borg o ha snöbollskrig av bara sjutton ;D mohahahaha mulas ska det med =)