måndag 12 februari 2007

Hotellfrulle och blåbärsmuffins

Var i Malmö i helgen, med E. (12-årig kille som jag är personlig assistent åt.) Det måste ju vara världens grymmaste jobb. Vi hade skitkul hela helgen, bodde på flott hotell med gratis trådlöst internet (lyckan gjord) och hotellfrukostbuffé. Och jag får betalt för detta, tänk! N kom över från Lund och spontanhängde ett par timmar på lördagen. Inte ofta vi hinner spontanhänga längre, det är ju trots allt vanligtvis 3 timmar emellan oss. Vi åt blåbärsmuffins i dubbelsängen på hotellet och såg på skräp-TV. Ljuvligt.

Trots att jag har en deadline den här veckan har jag av någon anledning tagit på mig att jobba natt på Ågrenska både inatt och i morgon natt. Så nu gäller det att disponera tiden väl och vara effektiv. Note to self; spara inte allt till sista sekunden. Please.

Men nu ska jag gå och sova lite så jag kan hålla mig vaken till 8.30 i morgon.

2 kommentarer:

C sa...

det låter som du verkligen kombinerar nytta med nöje (med betoning på nytta)!

Anonym sa...

Hååler med. Personlig assistent är bland det bästa jobb man kan ha om det är "rätt" brukare.

Lycka till med deadlinen. Så skönt när den är klar :-)