söndag 5 augusti 2012

Augustihelg

Söndag kväll och vi kör OS-tittande med finostar och vin. Det har varit galet skönt med en helt ledig och på förhand oplanerad helg - känns som att det var ett halvår sen sist typ. Och det sjuka är att jag tror att det ÄR ett halvår sen. Eller så.

I lördags kväll tog vi med Sofia och gröna grillen och åkte till Smithen och grillade hamburgare. Det ser ju ut som en superidyll på bilderna men blåste som fasen, som alltid den här himla sommaren. Men det var gött ändå. Även ett mörkt och vågskummigt hav är ju vackert liksom. David metade upp en torsk och var lycklig över detta.
  

Och på dagen var jag på Liseberg med den här donnan! Samt hennes föräldrar och lillasyster. Jag älskar ju Liseberg även nu i vuxen ålder, men det är allt något speciellt med att se den där magiska entusiasmen i en treårings ögon.


4 kommentarer:

Anna Granström sa...

Ja, det ser verkligen ut som värsta idyllen! :)

Och sen vin och finostar. Ah. Sånt där jag kommer kunna njuta av i framtiden, känns helt overkligt!

Sophia sa...

Ser helt underbart ut, gör att man saknar svenska skärgàrden ännu mer! Vart var det ni var, när ni besökte en by för länge sen i franska delarna? Bàde jag o Cissi kommer ihàg ett inlägg, tror dina föräldrar var här, som det var en gammal romersk teater osv. Var det Avenches? :) Kram kram

Johanna sa...

Sophia: Yes, det var Avenches tror jag! Det var när Davids pappa och hans sambo var och hälsde på. Tror i så fall du menade det här inlägget (?):

http://lillaj.blogspot.se/2011/04/lite-mer-pa-temat-bilder-fran.html

Fifi sa...

Oh, det såg riktigt idylliskt ut!
Och Liseberg, som jag älskar det stället!