fredag 28 maj 2010

NY people

New York är fantastiskt, vi har skitskoj! Hänger med Linda och Daniel som också är här nu, och vi varvar shopping med picknick i Central Park, utflykter med restaurangbesök och biopremiärer (Sex and the City 2!). Sjukt grym stad.

Det blir garanterat ett långt inlägg om New York när vi är färdiga här, men först tänkte jag bjuda på lite bilder från gatorna. Den gamla klyschan att New York är en stad för alla olika människor kunde verkligen inte stämma bättre! Det var det allra första som slog mig. Sjukt coolt att se hur businesskvinnor rusar fram bredvid uteliggarna, de trendiga vackra folket samsas om platsen med småbarnsföräldrar och folk kommer verkligen från jordens alla hörn. Världens bästa plats för people-watching. Ha det bra så länge! Hej hej från Johanna och David.

5 kommentarer:

Nic sa...

Coolt! Personliga favoriter är bilderna 6, 8 och 9 (han ser inte så jättetråkig ut faktiskt. Ser lite ut som en modellbild!)

Johanna sa...

Haha, I know.. Sjukt skoj att kolla på folk i den här staden!

Anonym sa...

Halloj där!
Hmm, blir som vanligt bara LITE avis på dig Johanna!! Jisses vad mkt kul ni är med om, och vilka schyssta bilder ni lägger upp... Härligt härligt! Hoppas ni mår bra, här är allt fint- börjar jobba imorgon så nu laddar jag för fullt!
Må så gott, stor kram Sara, Johan o Klara

Johanna sa...

Å finaste fina! Hoppas det gick bra på jobbet, ascoolt att börja igen ju! Måste vara en stor omställning, och förhoppningsvis superskoj varje dag ett tag framöver innan vardagskänslan kommer tillbaka =)

Vi har det kanon! Är i San Francisco nu.. Komihåg att varenda bild du ser här på bloggen existerar tack vare ER, jag är SÅ tacksam över att ni lånat mig kameran. Den är kanonbra och följer mig vart jag går. Jag skänker er en tacksamhetens tanke varje gång jag trycker av ska du veta. Längtar efter er massor och ser fram emot att ses jättemycket när vi kommit hem. Pussar och kramar från oss.

karin - trattoria sa...

åh vilka härliga bilder! javisst är det det bästa, att fota människor! att iaktta människor är en hobby för mig, kan sitta på café i timmar och iaktta och fundera på vilka de är och jobbar med och sånt hehe...
tack för infon förresten ang att fota, jag visste faktiskt inte att man fick fota på museum fastän det är "förbjudet". :)