måndag 24 maj 2010

Caribbean Cruise Part IV - Georgetown, Cayman Islands

Cayman Islands, vet vi nu, har mycket mer att erbjuda än bankkonton till de rika människorna. Det är tre vackra men platta öar i havet med vatten så blått så blått så blått. Här hade vi förbokat en snorkeltur som förutom snorkling på korallrev också inkluderade "Sting Ray City". Det är en sandbank mitt i havet där det plötsligt blir grunt vatten och kryllar av stora stingrockor. Vi fick bada med dem, hålla dem och märkligt nog är de nyfikna på människor. De gillade när man sjöng för dem och sög gärna tag i ett finger eller två om man råkade sträcka ut något. Mycket roligt! Snorkla gjorde vi sedan på ett korallrev i närheten, där djupet på ena sidan av revet var tre meter, och på andra sidan flera km. Galet.


3 kommentarer:

N sa...

Ojoj sjukt konstiga djur alltså! Hihi. Hur känns de att ta på? Är det jätteovanligt at de sticker en med svansen, eller är inte alla giftiga?

Johanna sa...

De var typ lite sträva och slajmiga på samma gång. Creepy. Och de gillade att simma nära nära och typ "hoppa upp" på en, som en hund. Väldigt märkligt. Jag tror faktiskt inte att de är så giftiga, jag tror bara att svansen och piggarna på ryggen är vassa. Steve Irwin hade ju superduperotur när hans hjärta punkterades av en sån där svans. Men jag är inte helt hundra, kanske finns lite gift där inne med?

N sa...

Aha var det så det var. Jag har alltid trott att de typ gift mördar folk om man inte är försiktig :D haha! I så fall hade han ju verkligen superduperotur. Usch, jag som har slajm-konsistes-skräck över huvud taget hade nog knappt doppat tårna. Bläh! Kul att du vågar så jag får veta precis hur det känns... hihi