tisdag 11 mars 2008

J.

Igår kväll var J här. Jag bjöd på mat och visade min nymålade vägg och resten av min lägenhet som han inte sett förut. Han skrattade åt min gamla skrivmaskin och inspekterade maten i mitt kylskåp. Vi pratade och skrattade väldigt mycket. Det var mysigt.
Sen blev det väldigt mycket av allting, också. Samtidigt som det är både fantastiskt trevligt, roligt och härligt att ses, och underbart att prata, är det ju jobbigt. Och ganska mycket sorgligt. Och både konstigt och oerhört okomplicerat på samma gång, sådär okomplicerat som det alltid varit mellan oss och alltid kommer vara. Igår var vi väldigt glada ihop, och vi var väldigt ledsna ihop. Jag skulle kunna skriva en hel bok om det här, men det går ju inte. Ibland blir det väldigt tydligt att ni faktiskt finns, ni som läser. Det är ju fenomenalt, men det gör det svårare att skriva ibland. Vi säger så.


Idag har vi sänt TV på riktigt för första gången i skolan (det var jättekul och gick sjukt nog riktigt bra) och sen har jag och Emma varit i Angered och gjort ett reportage om en boxningsklubb för Göteborgs Fria. Jag är för trött för att skriva mer än så om det.

Inga kommentarer: