fredag 7 mars 2008

Radio radio radio radio radio!

Whoaa, jag fick jobbet på Sveriges Radio och är hur glad som helst. Det är inte som trafikuppläsare, inte som nyhetsreporter heller, utan som programledare! Jag och David ska tillsammans ha "Morgonskiftet" i P4 i sommar, 4 timmar varje morgon under sju veckor. Vi får jättefria händer och får göra egna lyssnartävlingar, bestämma upplägg och göra roliga återkommande inslag, bjuda in liveartister i studion och prata om vad vi själva vill. Det känns verkligen som en dröm. Jag kan knappt tro på det, så skoj ska det bli!
Jag har ju aldrig gjort radio förut, så att de vågar tro på mig som programledare känns ju en smula spännande. En rätt stor smula, mer som en limpa. Jag är taggad som aldrig förr! Vi sänder från Jönköping så det blir till att hänga där måndagar till fredagar under dessa sju veckor. Det är en söt liten stad verkar det som. Den har kullerstensgator, en stor strand och en trevlig pir med restauranger. Och alla gånger jag har varit där (kanske totalt i mitt liv två eller tre gånger) har solen strålat från en klarblå himmel. Nu ska jag ringa barndomskompis-Per och se om man kan få hyra hans lägenhet där över sommaren.

Så över till en annan rolig sak. Jag hittade just en trevlig recension av Obliqs nya album Antenna. Den är från Eskilstunakuriren, 5 mars. (Återigen vill jag tipsa om releasefesten fredagen den 14 mars.)

Obliq
Antenna
(Triada)

Låt er inte luras av omslaget eller det faktum att Martin Brändström från Dark Tranquility medverkar på den här plattan. Obliq spelar pop med elektroniska inslag och har mer gemensamt med Kent, 10 CC och 22 Piste Pirkko än något annat.
Bandet levererar tio bländande vackra och sköra låtar, snyggt arrangerade och synnerligen genomarbetade.
Och den numera berömda göteborgska popkänslan som artister som Broder Daniel och Håkan Hellström har fått det svenska folket att omfamna har även den sin plats på Antenna. Så fäll ut känselspröten och ge Obliq en rejäl chans.
Jörgen Bröms

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet! Låter ju hur roligt som helst!

Björn sa...

Wauw, vad roligt! Jättegrattis!!! Ha det bra.

Johanna sa...

tack ska ni ha!

Anonym sa...

oh! ett hjärtansstort grattis, johanna! det pirrrar i hela mej av tanken på att du fått ett så spännande och fint sommarjobb! vad glad jag är för din skull! vet du om det kommer finnas möjlighet att lyssna på programen via internet så att jag kan höra dem här i berlin, nyfiken i en liten karamellstrut som jag är? jag vill för mitt liv inte missa din radioshow! oh! du anar inte hur begeistrad jag är :) ett stort grattis återigen! kram från anna.