lördag 8 mars 2008

Hiram -barberaren

Jag har tre saker att skriva om idag. Vi tar dem väl i bakvänd kronologisk ordning:

  • I en veckas tid har jag stått och målat väggarna i mitt kök. Framför allt nattetid, för det är ju då man har tid, och nu är det äntligen klart! Trots att en tjej hemma hos Björn förra helgen upplyste mig om att det är ute med fondvägg nu, blev köket vitt med en olivgrön sådan. Mamma var här idag och hjälpte mig, sen kom pappa med pizza till oss, och när vi svullat i oss och berömt mina snygga väggar låg vi alla tre på min säng och glodde på slutet av melodifestivalen. Väldigt trevligt. Pappa blev lycklig när han förstod att Carola måste ha åkt ut. Ja det var då för väl. Mitt kök är jättefint och jag älskar att gå runt och ställa tillbaka alla saker som plockats ner. Nu fattas bara lite hyllor och sånt därnt. Jag är evigt tacksam att den gröna väggen efter strykning 3 faktiskt är olivgrön, och inte fläckigt bajsbrun som den var efter första. Bajs är inte så hett, tycker jag.
  • Igår ringde jag Toni & Guy för att beställa klipptid. Eftersom jag förra gången blev klippt av en tjej med två färger och två längder i sitt hår (och resultatet av hennes klippning blev hjälmfrilla) var jag laddad till tusen för att se till att bli inbokad hos någon annan den här gången. Det var minsann inte så lätt. Den här L hade tydligen tusen lediga tider. Vilken surprise... Till slut fanns ingen annan utväg än att fråga om de inte hade nån tid hos någon av de -ännu- dyrare frisörerna. Det hade de, och det kändes lätt värt att betala en hundring extra för att få nån annan. Så idag klippte jag mig hos en mexicansk kille som hette Hiram och klippte hår som en gud. Han var så jävla noggrann och sa saker som "disconnect the fringe" och "give it a little more texture" kanske 350 gånger. Och sen blev det jättebra. Jag tror bestämt att jag skaffat mig en fast frisör att återvända till.
  • Igår kväll var vi hos Martin och drack öl och tequila. Vi snackade rätt mycket skit, och sen diskuterade vi det faktum att vi snackade skit. Gruppdynamik är ju väldigt spännande, och pratade länge om våra egna och andras goda och mindre goda sidor. Plötsligt var klockan fyra och vi förstod inte hur den hade kunnat bli det. Vagnarna hade slutat gå, så jag och Per tog en taxi hem till vår del av stan. Ikväll känns det så jäkla rätt att bara ligga här i min säng, gotta mig i nerladdade serier och veta att jag i morrn kan gå och dona med mina prylar en hel dag. Mmmm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har samma frisör du och jag!