måndag 10 mars 2008

Söndagar är bra dagar.

För då får man laga god mat, dricka vin och låtsas att det är lördagkväll igen. Söndagkvällar är på många sätt veckans skönaste dagar tycker jag.
Igår var just en sådan söndagkväll. Den innefattade förutom thaisoppa och vitt vin också del XIV i sjuttonkampen. Om jag inte förklarat tidigare vad sjuttonkampen är ska jag göra det nån dag -påminn mig. Det är en väldigt skojig kamp. Hur som helst var det dags för den fjortonde delen i den väldigt viktiga och ideligen ihållande kampen mellan mig och D, och igår var grenen grodhoppning. Små plastgrodor i glada färger skulle med vår hjälp ta sig från köksbordet, ner på golvet, ut i hallen, in i vardagsrummet via en U-turn, vidare in under och igenom bordet, och ner i en grön kopp. Det var tillåtet att gena genom luckan jag har i väggen, men det luckades, jag menar lyckades (en omedveten men jag vet, tråkig, ordvits) ingen av oss med. Efter en match som jag ledde marginellt men konstant lyckades David pluppa i sin röda groda i koppen aaaalldeles före min gröna och besvikelsen var enorm. Se bara så redo han var, Mr. Green, där han stod i startfältet på köksbordet:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe. Gud så spännande!! Vad är egentligen ställningen i 17-kampen? Det måste väl ändå vara klart vem som kommer att vinna nu, elle rär det superjämnt? Kram kram

hihi p.s. denordverifiering jag fick skriva nun för att lägga till den här kommentaren slutar med !cpcp! och så är det ju en liten bild på en liten liten rullstolssnubbe bredvid där man skriver ordverifieringen.. det tyckte ag var skojjigt! d.s.

Johanna sa...

hahaha, det VAR skojigt!

Det står 8-6 till David (hade jag vunnit grodhoppningen hade det stått 7-7 ju..grr) men det är först till 17, inte bäst av 17, så det är långt kvar än! =)

David Jansson sa...

Skönt att ställningen i sjuttonkampen hamnade i fokus en sväng, därvid.