tisdag 26 februari 2008

Alla som har ett Z i sitt företagsnamn är töntar

Är det bara jag som hatar KakelPalatzets tv-reklamer? De säger "En smak av xxx (där xxx alltid är ett trevligt resmål, som exempelvis Marrocko), endast 799 kronor..."
... sen kommer den, dödsstöten: ".... per kvadratmeter! Med våra kök kan du... bla bla"

På den lilla stunden där emellan har jag alltid hunnit tänka "grymt, dit vill jag åka, oj gud vad billigt, vad braaa, åh vad skoj, undrar om man måste åka inom en viss tidsperiod, vem kan tänkas vilja hänga på?". Sen får man veta att det är en jävla kökslucka man får för det priset. Och blir irriterad och lite besviken. Detta har hänt mig tre gånger nu. Dumma, dumma kakelpalatzet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, seriöst, tycker du ärligt att Marrocko är ett trevligt resmål??? Jag köper lätt hundra köksluckor istället för att behöva åka till nåt som ens påminner om Nordafrika i nån form. Kalla mig inskränkt, jag tar det som en komplimang...

Johanna sa...

haha... ja, jag tycker nog att marocko låter rätt skoj. jag tycker att allt låter skoj när det kommer till att resa. helt seriöst. jag älskar att komma till nån dassig håla nånstans och se vad man kan hitta på där. det är lite det som är charmen. jag har aldrig varit i marocko men 799 kronor hade det ju varit värt.

Le Tokbiff Total sa...

Hahaha...

Du är jag, jag är du.