torsdag 7 februari 2008

Rödvin och mormorskakor på Stockholmsgatan

Det har hänt ett flertal blogg-worthy saker den här veckan. Till exempel har jag flyttat, gjort en dokumentär om sexdebuter, invigt mitt nya kök med att laga världens godaste köttfärssås med D och traskat omkring på Coop med J när han handlade middag åt sin nya dejt. Om man ska följa kronologin borde jag berätta om alla möjliga saker, men nu skiter jag i kronologin och tänker endast blogga om min fina onsdagskväll i mina fina nya lägenhet.

Jag fick besök ikväll, av mansduon. De kom hit runt midnatt, efter att ihärdigt ha redigerat film i skolan hela kvällen. Jag bjöd på rödvin och mormorskakor, och en plats på golvet (eftersom jag hittils har ungefär en möbel i mitt vardagsrum) där vi snackade om tatueringar, kondomer, livet, oskulder, mobiltelefoner, tapeter, sex och annat intressant. (Ganska många av samtalsämnena kommer från inspiration av de kortfilmer vi just nu gör i skolan. Jag kommer förmodligen att berätta om min och Johannas sexfilm en annan dag.)

Här ska det ligga en bild på mig och mansduon. Det är en tjusig bild som vi tog med självutlösaren på min kamera. Om minneskortet (som är sprllans nytt och heter något med ultra och därför borde vara jävligt bra) hade funkat som det skulle hade den bilden legat här nu.

En sista sak: Jag lovar härmed att jag ska bli en bra bloggare igen. En sån som bloggar bra, och roligt, minst varannan dag och som varvar bilder och text på ett bra sätt. Det enda Ni behöver göra är att lova att läsa, jämt, och att kommentera, jämt, för när jag får många kommentarer väcks narccisisten i mig och jag blir alldeles till mig av fötjusning och vill blogga hela tiden. Och det har mänskligheten en hel del att vinna på, sägs det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja härligt att det händer nåt här igen :D ja diggar den förra bilden sommar om något =)

Anonym sa...

jag vet! det är helt värdelöst att blogga och inte få några kommentarer! därför tänkte jag självklart komma med ett litet bidrag :) jag har varit jätteduktig och flitig och uppdaterat min blogg bättre än någonsin förut, och jag VET att alla jag känner läser den nästan varje dag - utan lämna minsta lilla tecken på att det jag skrivit gått fram. vad är en mormorskaka, förresten? jag blev lite nyfiken, för hemma hos mej och mormor var det alltid bara jag som bakade :)