måndag 25 februari 2008

Om sovmorgon, poker, manlighet, Obliq och bra dagar.

Att inte behöva vara i skolan förrän på eftermiddagen på måndagar borde skrivas in i grundlagen eller nåt. Det är fantastiskt. Jag har sovit ut, solen strilar in genom min träpersienn på Stockholmsgatan och jag ligger här i mina härliga randiga olivgröna lakan på alla mina miljontals kuddar i grönt och guld och det är ändå två timmar kvar tills jag måste göra något. Såhär borde alla måndagmorgnar se ut.

Helgen har varit väldigt bra. Jobb fredag-lördag med mina änglar till ungar på Ågrenska. Sen Pokerturnering hos Jonas i lördags kväll. 12 personer samlades i en liten lokal och började stacka marker. 12 personer = 11 män och jag. Poker är en manlig företeelse, om ni inte visste det. Så är även whisky, vilket också plockades fram, och där är jag bra faktiskt. Jag gillar att sippa whisky ur snygga glas och samtdigt göra smarta bluffbettar, taktiska minibettar och vettiga foldar. Härligt. Turneringarna gick okej spelmässigt, kom strax utanför pengarna i båda.

Söndagen var det familjedag med familjen Lagerfors och D. Vi gick på bio och såg den nya Morgan Pålsson-filmen, sen käkade vi pizza och efter det satt vi helt tysta i soffan och lyssnade igenom hela Anders och OBLIQs nya skiva som släpps alldeles snart. Jag hade tårar i ögonen för jag var så stolt, men jag torkade bort dem lite snabbt. Man vill ju inte visa vilken fjant man är. Hela albumet är fullkomligt sagolikt bra och den 14 mars är det relesefest på Musikens Hus. Jag rekommenderar
verkligen er alla att närvara.

(Man kan lyssna på albumets första singel, Among the crowd, på Obliqs hemsida. Man kan också lyssna på både den och andrasingeln The loneliest figure på bandets Myspacesida)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Om Obliq har ett lika bra sound som coolt skivomslag så går de en ljus framtid till mötes!

Johanna sa...

I know. Det har de, och det gör de. :)

Lyssna på länkarna om du vill. F.ö är det min bror som posar som myra på omslaget.. (och alla vargarna i bakgrunden är också anders och bandmedlemmarna, sen lade nåt skivomslagsproffs ner sig själ i det hela och skapade det här grymma omslaget.) jävligt coolt, tycker jag.

Anonym sa...

poker är en jäkligt manlig företeelse! jag förstår mej inte på poker. inte manlighet heller. en gång spelade jag poker tillsammans med en manlig man med dålig självdistans. de marker som var värda näst mest var rosa, varför jag gjorde pokerspelandet till ett samlande av rosa marker. den otroligt manliga mannen tog pokerspelet på blodigt allvar, och när jag kläckte ur mej kommentaren "du är så söt, för du är så seriös" var det krig oss emellan. poker är inte min grej. whiskey och cola, däremot, det funkar rätt bra för min del också.