fredag 8 februari 2008

En liten film om att förlora sin oskuld

Den här veckan har vi fått fria händer att göra små kortfilmer i skolan och idag var det visning av dessa. Ämnen och teman blandades verkligen hejvilt. Skitskoj att se, alla var kanonbra.

Min och Jo´s film har balanserat på tråden mellan komik och allvar i vår lilla film med namnet "Första gången -en liten berättelse om att förlora sin oskuld". Den inleds med en lite novellfilm Bullen-stuk med Calle-Sebbe som helt fantastisk, skånsk berättare. Vi har bildsatt den med snygga hångelscener från Kommendörsgatan, där Johanna och Erik (tack Erik!) verkat statister. Erik ställde upp på det mesta, inklusive att kissa framför kameran. Roligt, tyckte vi.
Novellfilmen följs av två intervjuer där Chris och Emma i klassen berättar om sina sexdebuter. Väääldigt intressant kan jag berätta. Chris fick på nån minut in följade fraser:

"..det var med en tjej som hette Karin, i folkmun kallad Skabb-Karin. Lite orättvist, men ändå inte helt ogrundat".
"...jag var nöjd bara jag fick stoppa in min snopp någonstans."
och
"Jag tog ut den och åkte hem. Håret fladdrade i vinden och jag kände att.. ja, nu är det överstökat."

Christoffer Friman är en citatmaskin. Fantastiskt. Hurra!
Emma var också väldigt rolig, stort tack till henne också. Hon pratade väldigt ärligt och öppenhjärtligt, och sa bland annat att det "gjorde ont när hennes huvud dunkade i spjälorna i sängen" och "skit i ljusen, skit i musiken. Man vill ju inte höra Håkan Hellström dra igång när man ligger där".

He.

2 kommentarer:

Ann sa...

HahAAAAAA. Det spelar ingen roll hur många gånger ni berättar om det, det är lika kul varje gång. Skabb-Karin är ett namn nu evigt förknippat med lustiga saker. Jag tror jag ska googla henne då jag ju trots allt har kännedom om hennes riktiga namn. Men fasen vad avundsjuk jag blir för att du orkade blogga inatt. Vad ska jag blogga om? Har inget på lager. Jag åkte hem och råkade förolämpa David å det grövsta, tror jag. Han blev iallafall arg. Minns inte för vad, men jag var nog rätt nöjd med att ha fått in en reaktion. Sån är jag, en rolig tjäj!

Anonym sa...

hehe. vad skojjigt. den vill jag se! Lägga upp här kanske? kram