tisdag 12 februari 2008

Min stora hemliga dröm, samt en liten fundering kring överkastets vara eller icke vara.

Sådär! Nu har min benlösa sängbotten på golvet förvandlats till en fantastisk dubbelsäng med sängstomme, nya apdyra påslakan, ett överkast (!), en filt och tusen kuddar. Pappa har varit här och hjälpt mig med sängstommen, medan jag tog mig an det minst lika svåra sängbordet. Det är ju inte direkt en slump att mitt hemliga drömyrke är möbelsnickare...!
(Okejdå, det var inte SÅ himla svårt. J brukade skratta åt mig i uppskattningsvis 38 minuter varje gång jag nämnde det där med möbelsnickare. Men jag är åtminstone väldigt bra på att "snickra" Ikea-möbler.)

Över till överkast: I helgen lät jag mor min köpa ett sådant åt mig, något man ju tror att man aldrig kommer använda. För att man är en lat jävel. Jag och mamma enades om att det är en generationsfråga, hennes generation har överkast på sängen alternativt ett sovrum dit gästerna inte går. Min generation bor alla i trånga lägengheter där man slänger sig på den överkastlösa sängen så fort man besöker någon. Men nu måste jag erkänna: det blev hur fint som helst med överkast! Sängen fick den här "Lager-på-lager-så-som-det-bara-ser-ut-på-hemtex"-looken. Mammor har visst alltid rätt.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Hemskt tjusigt! Jag blir gärna inbjuden på kaffe någon gång! Kanske inte just i sängen, men jag vet av tidigare erfarenhet att lägenheten har ett mysigt litet kök... Kram!

Johanna sa...

åh du är SÅ välkommen. och gustav också. saknar er allesamman.

vad roligt det var att se dig i morse, hade inte läst din kommentar då :) Hoppas ni mår bra. kramar!

smul sa...

Tror att min mamma köpt ett överkast till varje lägenhet jag bott i, fast sist nöjde hon sig att ge mig ett som jag kunde färga om jag vill. Det ligger fortfarande kvar på hyllan i garderoben och väntar på att jag ska köpa salt till fixeringen. Kanske blev jag tillräckligt påmind om att det ÄR fint nu och kanske köper jag salt imorgon..

Johanna sa...

haha gör det! fast jag håller med dig, man förstår inte riktigt vad man ska ha det till. men om det har en fin färg blir det ju... fint :)