onsdag 17 januari 2007

Skurkhatt och fotoboksfrossa


Igår handlade jag två saker som jag verkligen ville ha. Det första är en skurkhatt. Jag tror på skurkhatt 2007. Fick nog för mig det i Buenos Aires, men stupidly enough köpte jag aldrig någon där så nu är jag mycket glad över detta substitut. Den är rutig och fin i sann gubbhattsanda. Precis som jag ville ha den.

Dagens andra "äntligen-är-den-min" är The Cities Book. Efter att ha smygtittat i den i bokhandeln 4 gånger tyckte jag att det var dags att unna mig den trots allt. Älskar böcker som denna, som kan ligga framme i köket för folk (läs: jag) att bläddra i medan man strimlar laxfilé lite snyggt. Eller som man kan ta fram när man bara vill sitta i sin stora fåtölj och mysa med en kopp te och vackra bilder.

6 kommentarer:

Nicky sa...

Läste din kommentar om kaffe hos Jonas. Tänkte bara säga att det nog finns hopp för dig också *ler*. Man behöver ju inte dricka kaffe för att räknas som vuxen, eller hur? Men skulle du få för dig att verkligen "bli vuxen" (alltså dricka kaffe) så ta en sväng förbi Tomelilla, jag gör nämligen fantastiskt kaffe *ler*.

Hoppas att du har en bra dag..

Nicky sa...

Oops, glömde tillägga att jag också är ett big fan av skurkhatten, men tyvärr är mitt huvud inte gjort för hattar överhuvudtaget så jag får nöja mig med att gilla dom på avstånd.

Johanna sa...

hehe tack. ska tänka på det. kanske kan extra gott kaffe "omvända mig", vem vet? ;)

Anonym sa...

Även jag har införskaffat en skurkhatt. min är iofs ljusgrå med mörkgrått band, men grymt kaxig. Du har rätt, skurkhatten är 2007

/ModeguruKlagan höhö

Johanna sa...

Jag ville eg också ha en grå. eller grårutig. men hittade ingen sån så det blev den här.

den är lite begie-ish.

Anonym sa...

Ha! Skurkhatt is the shit 2007.
I Love It. Har oxå en grå dårå. ;)