söndag 28 januari 2007

Filmfestivalen

Ska gå på filmfestivalen med M i morgon och sitter nu och bläddrar i katalogen för att välja film. Finns hur många som helst jag vill se, men just när vi vill gå verkar det inte riktigt lika hett.

Den första jag hittade beskrivs såhär;

"Sex, frosseri och själv-uppstoppning (!) är ingen självklar kombination, men i den filmiskt begåvade György Palfis händer blir det till en åtminstone visuellt oemotståndligt cocktail av olika kvalificerat äckliga företeelser - den mest uppseendeväckande utan tvivel en ung man som först stoppar upp sin egen pappa och sedan ... sig själv! Tre olika historier från tre generationer av samma familj, en om en runkmanisk 'soldat-Svejk'-figur, en - den bästa - om hans sportätande son, en hysteriskt kul satir på det gamla östs fixering vid idrottslig broilerträning, utan störande mänskliga hänsyn. Slutligen en riktig rysare om sportätarens son uppstopparen, som prydligt och systematiskt lappar ihop fadern, när han följdriktigt exploderar. Skrämmande trovärdigt trots sina rent ut groteska excesser!"

"Skrämmande trovärdigt" är väl inte det första jag tänker på kanske. Känner mig inte sjukt sugen på att se denna film direkt.

2 kommentarer:

Klagan sa...

eh... jag säger nej tack. :)

För övrigt måste jag nog säga att jag tyckte din förra titel var lite roligare. ;)

Johanna sa...

"kommer snart på en titel"??

haha. borde kanske byta tillbaka.