tisdag 9 januari 2007

Finn Ett Fel

Jag har efter (trevliga!) påtryckningar från en annan bloggare nu följt strömmen och skrivit en "gissa vad som inte är sant"-lista. Följaktligen kommer här en fem påståenden varav 4 är alldeles sanna och ett är fullkomligt ljug. Gissa nu!

1. Jag har en gång suttit på den lilla flaket till en pickuptruck i 10 timmar tillsammans med 21 människor, ett traktordäck och en moped.

2. Jag har haft denguefeber.

3. Det finns en skola för funktionhindrade barn i norra Nicaragua som är uppkallad efter mig och min vän.

4. En gång tittade jag på en digital klocka som visade 22.23, och sa då "nej det är fel, den borde vara 22.22" varpå den gick tillbaka till 22.22.

5. Jag har hoppat bungyjump från en bro.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå tjejen!
Jag tror på bungy jump... rätt eller fel!?

Pöss från Soffe

Fröken Lund sa...

Den här var riktigt svår men jag tror också på bungyjump faktiskt.

Anonym sa...

Jaa, jag skulle också gissa på bungyjump. Gillar att följa strömmen i de här tävlingarna har märkt.. Det där med klockan låter ju väldigt osannolikt men jag hoppas att det är sant.

Johanna sa...

vilken konformitet jag ser i min läsarkrets! ;)

intressant intressant.

well, gissa mer!

Johanna sa...

ehum. gillade frasen "min läsarkrets". Låter ju som att det är tuseltals och åter tusentals personer..haha. (Och det var ju i ärlighetens namn att ta i en smula)

=)

men kom igen med fler gissningar!

Anonym sa...

hej johanna!
Läser blodden varje dag, men e dålig på att kommentera..jag vet att femman e ljug..lr ja tror d till 99,9%...asså du har ej hoppat från en bro..

Klart d går att arbeta i 30 timmar i sträck lr va d nu blir=)..und och dumma vettu väl=)..puss på dig..o snart börjar skolan..känsn d nåt?
grattis igen till journalist!

sara

Zoe sa...

hihi. jag tror också på femman... det andra var för otroligt för att inte vara sant. på nåt sätt.

Anonym sa...

lite tråkigt att svara samma som alla andra, men jag tror faktiskt att nummer 5 är lögn... jag valde mellan klockan och den, men klockgrejen känns för detaljerad för att vara en lögn. kram!

Pastor_Bentonit sa...

Denguefeber? Vafalls! Galopperande strutsfeber, däremot.

Skriet från lappmarken sa...

Gissar på klockan. Hoppas allt annat är sant, tom att ha haft denguefeber blir en jäkligt bra story att kunna tänka tillbaks på när man sitter på ålderdomshemmet.

Så klockan?

Anonym sa...

hehe, den här vandrar runt, ser jag. :) gissar djärvt på femman.

Anonym sa...

number two.

Anonym sa...

Jag är ingen kärring mot strömmen, tycks det som, så jag lägger min plånbok på femman. Inte förgäves hoppas jag :)

Cliff Hanger sa...

Nä, det där med klockan kan inte vara sant. Eller är du Uri Geller elle nåt? Eller såg du fel?

Johanna sa...

haha så kul när ni gissar!

I'll tell you all soon...