onsdag 4 mars 2015

Njutet

Förutom frustrationen över hemsidesstrulet måste jag säga att jag har det galet bra just nu. nöjd med att hinna vara lite ledig pre-baby - jag känner att jag maxar den här ledigheten. Idag har jag till exempel ätit choklad och kollat serier i badkaret, lagt ansiktsmask som vi fick med oss från SPA:et för några veckor sedan och bokat in mig på en gravidmassage nästa onsdag. I veckan har jag också lagat vietnamesiska vårrullar och låtit det ta tid (känns som en helt ny upplevelse att laga vardagsmiddag utan att känna sig stressad), handlat ett fång vita tulpaner, köpt basilikaplantor och planterat om dem i stor kruka (förväntar mig en jättebasilika nu som aldrig tar slut), läst Fokus och boken Att föda och gått promenader med Elsa som bara sprätter runt och lyckligt kisar mot vårsolen. (Tänk om våren är här för att stanna!)

Och igår hann jag gå långpromenad med Johanna och lille mini-Gunnar, fika med pappa och lillebror och sedan bjuda Ted och Mania på våfflor framåt kvällen när även Axel kommit hem. Det är så lyxigt att vara ledig! I morrn kommer Sofia A hit och fikar och syr. (Undrar fortfarande när den där omtalade gravid-tröttheten ska kicka in, än så länge är den långt borta. Semester i mars, win!)

Nu skulle jag precis börja klura på något att äta till lunch och så messar Malin att hon "köper med sig mat och kommer förbi en sväng". Strålande plan. När vi ätit ska jag till bm och kolla om bebisen fixerat sig. Jag tror inte den har det, för jag har verkligen inte känt att "magen plötsligt sjunker ner". Snarare: "står rakt ut". Men men, huvudet ligger ju neråt i alla fall.

Än så länge får föräldraledigheten 10 poäng av 10 möjliga.

Senaste magbilden, förra veckan (v 38).

3 kommentarer:

Jenny sa...

Låter fantastiskt! <3 Även jag tycker att det här är HIMLA SPÄNNANDE!

egoistiska egon sa...

Så härligt att du mår så bra!!

Anna Granström sa...

Åh så härligt och vilken ynnest att få må så bra!