måndag 24 september 2012

Home sweet home, krossat vin, förlorat bagage och dokusåpakändis

Nu är jag hemma igen! Har haft det så gött att jag nästan skäms, ni som följer mig på Instagram måste ju hata mig by now efter den långa raden glädjeyttringar över mat, sol och blått vatten den gångna veckan. (Tänker ibland att jag ska bli lite mer "cool" och inte gladskrika digitalt sådär, men alltså jag är ju sån här. Blir så till mig att det bubblar under skinnet när allt är sådär gött. Speciellt efter en regnig skitsommar där jag dessutom inte varit ledig nånting alls. Man ska njuta när man kan!)

Jallafall, som ni naturligtvis räknat ut kommer det ju komma ett bildinlägg snart när jag gottar mig ännu mer åt god mat, solstrimmor och fina gränder (Linn och jag är mycket mycket bra på livsnjuteri) men just nu sitter jag bara här och glor UTAN väska/necessär/kläder att packa upp. För mitt bagage försvann mystiskt nånstans på flighten mellan Rom och Köpenhamn, och jag är rädd att bagaget kanske aldrig kommer tillrätta igen. (Men det gör det, visst?) Lyckades på hemresan även slå sönder en fin vinflaska jag köpt mitt under packningsprocessen (är mkt smidig person, hej rödvin på hotellrumsgolvet). Men men. Men överlever ju även ett sådant drama.

David är inte hemma än och just nu utspelar det sig en utdragen gissningslek mellan oss på sms. Jag har skickat honom den här bilden som jag smygtog på Kastrup förut, tillsammans med texten "Gissa vem?". Det går sådär:

- Reinfeldt?
- Nope. Bra gissat, men det är lite mindre coolt, men mer roligt, än så.
- Ove Sundberg?
- Nej men bra gissning! Han är längre än jag tänker mig Henrik Dorsin. Och lite äldre. Och VD.
- Vet i fanken! :)
- Vi har sett honom på tv. Och han har ibland röda byxor.
- Buzz!! (Kod för en person vi känner/känner till. Och det var också fel).
- Haha nej, men kunde varit. Han har förutom röda brallor ofta (alltid?) kavaj samt skön dialekt.
- Du får säga.
- "En fräsig keps"
- Boris!

Alltså det blev rätt först efter jävligt mycket om och men, kan man tycka. Sen visade det sig att David under hela gissningen kollat på snubben i bakgrunden. (Det är alltså mannen man ser ryggtavlan på som gäller!) Nu fnissar jag mycket åt att Davids första gissning angående vem den lille iprenmannen med skidjacka och plastkasse i bakgrunden är, var "Reinfeldt".

Lyckades NI gissa rätt på Gekås-bossen efter mina ledtrådar? (Våga erkänna att ni också okynnes-tv3play:ar!)

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag har älskat dina bilder på Instagram, kändes som om jag också fick lite sol.

Johanna sa...

Vad bra! :)

Jojjo sa...

Men vi gillar ju dig precis som du är, så där bubblig och glad! Och som Jenny skriver, kändes nästan som om man var där med dig. Härligt ni verkar haft det!

Gekå:s bossen hade jag aldrig kunnat gissa för jag vet inte vem det är, haha

Fifi sa...

Jag blev bara glad av alla dina Instabilder!