onsdag 25 juli 2012

Karlsson, världens bästa Karlsson

Har under eftermiddagen blivit besatt av två stycken saker.

1. Att skaffa en Karlsson Flip Wall Clock.


Pga sjukt snygg. Har velat ha en sen jag såg en i min kompis designern Calles kök för många år sedan, men har aldrig vetat vad den heter. Nu vet jag. Då kan man eBay-söka. Och dessvärre kostar den stora varianten jehettemånga pengar. 

2. Att måla nån vägg i exakt den här färgtonen, min bästa färg. Och sen sätta upp klockan på den:


Varsågoda för intressant och ovärderlig information.

OBS: Har snott bilderna från Internet, ber berörda fotografer om ursäkt för detta!

12 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Men åh! På båda! Vill också ha! Allt!

Katta Kvack sa...

Förutom blommorna... blir ändå bara allergisk...

Johanna sa...

Haha, ja visst blir man sugen?! Måste genomföra detta nuu. (Har köpt ett presentpapper i den färgtonen, funderar på att "tapetsera" nån vägg med den nu. Hehe.)

Och typiskt med allergi förresten, när blommorna är så tjusiga.

Colombialiv sa...

Älskar även den där kalendern på väggen. Gissar att den är målad med tavelkritfärg. Himlarns snyggt.

Johanna sa...

Jag vet! Och den målarfärgstänkta trapp-grejen till vänster! Mmmm.

Fifi sa...

*dreglar lite*

Linn sa...

Måla vårt kontorsrum så kanske? Är ju inte så big deal egentligen =) Vi kan ju alltid måla tillbaka till vitt sen om vi lämnar

Jenny sa...

Det är därför jag inte läser inredningsbloggar, pga ha-begäret. Så kommer du och ger mig det istället!

Johanna sa...

Linn: Ja!

Jenny: Fillåt :)

anydaynow sa...

Håller med Jenny. Det riktigt kryper i mig, är så jäkla sugen på att få ett eget fast boende som jag faktiskt äger och kan göra precis vad jag vill med. Galet snygg klocka för övrigt!

Johanna sa...

Anydaynow: Jag vet, men apdyr! :/

Jojjo sa...

Den väggfärgen har jag också suktat efter, helt underbar! Och klockan var ju också fantastisk...