torsdag 5 juli 2012

Föllseda!


Idag fyller jag år, 28 stycken. Jag känner mig faktiskt helt i fas med den åldern - känner mig som just 28 - men kan ändå inte låta bli att undra var de senaste två åren tog vägen. Det känns som cirka två sekunder sen jag och Nicole snackade om att vi 'skaffar barn när vi är 28, det blir bra!' och det fortfarande var en hel massa år kvar tills vi tänkte oss att den där åldern skulle infalla. 

Nåja. Det här är ju en bra ålder och att fylla år är skoj. Jag har haft en helt fantastisk dag faktiskt. D är ju bortrest tyvärr men mamma och pappa kom hit i morse med frukost och blommor från trädgården och superfina paket. I dem låg briljanta saker, som en polkarandig klänning, böcker, en parfym (samma som den D hade köpt till mig men som jag råkat tappa i golvet..), en spegel från det gamla uthuset vid vår sommarstuga och en kanna till servisen jag har efter mormor och morfar (som nu visst är helt trendig och dyr till och med på loppisar). Och så fick jag en instamatic-kamera som mamma och pappa hade hittat på en loppis någonstans i Skåne när de var på semester i veckan. Pappa hade sagt 'den här blir ju perfekt i Johannas kamerasamling' och SÅ HIMLA rätt han hade i det (!!).

Vi tog en utflykt till Delsjön och badade efter frukosten, för idag var det ju äntligen varmt och soligt och sommar på riktigt efter den här rekordkalla juni som alla är så less på. Och sen åt vi lunch på stan innan jag började jobba. 

Och som om det inte räckte med finheter, så kom jag hem från jobbet nu ikväll till ett litet hav av vykort på hallmattan och upptäckte att Johanna hade varit här och stoppat in kakor och en tidning genom brevinkastet som jag skulle kunna gotta mig med ikväll. Blev helt rörd över att ha såna underbara människor i mitt liv.

17 kommentarer:

Linnéa i Colorado sa...

men wooohoo!! GRATTIS i efterskott. Det ser ut som om du haft en ratt bra dag!

Sophia sa...

Stort grattis igen! Och vilken härlig födelsedag du verkar ha haft :)

Jojjo sa...

Åh så fint, precis som en födelsedag ska vara! Och grattis igen!

Kära Syster sa...

Polkarandigt liksom! Åh!

Stort stort grattis i efterskott!

Kram
/A

Fifi sa...

Det låter som en superb födelsedag!
Och tur att en har föräldrar som kan rycka in och fira en när karl'n är borta!

kram

Colombialiv sa...

GRATTIS! Låter som du haft en himla fin dag!

Johanna sa...

Tack hörrni!

anydaynow sa...

Det låter finfint! Stort grattis på födelsedagen! 1984 alltså, bra årgång. :)

Johanna sa...

Mycket bra årgång :)

Mammas machete sa...

Grattis fina!!!!

Suzan sa...

Grattis! 84:a här med =)

Duktiga Tjejen sa...

Så mysigt och GRATTIS!

Och då blir det barn då nu?! Kidding. Mitt mål var att vara gravid innan jag fyllde 31. Fick veta det när jag var 31 och 10 dagar, men det innebär att jag faktiskt blev gravid innan jag fyllde 31 :D

Fröken K sa...

Hipp hipp hurra!!! Vilken dag!

Johanna sa...

Tack!
DT: Haha snyggt, vilken timing!

Rebecka Nord sa...

Hej! Första gången jag kommenterar på din blogg. Jag är inte riktigt inne i bloggvärlden, läser Johanna på Kretas blogg för att hon är en av mina bästa vänner och ibland går jag in på din blogg när du skrivit en kommentar till henne. Jag måste säga att du skriver jättebra, tar underbara bilder och att det är ett nöje att läsa vad du skriver. Fick världens familjelängtan efter det här inlägget. Så himla fint!

Johanna sa...

Hej Rebecka! Tack så mycket för din fina kommentar!

egoistiska egon sa...

Glömde jag skriva grattis här? Tydligen. Grattis i efterskott fina du!