måndag 12 januari 2009

livet är en fest. håll med om det folk och fä.

Jag och fia har världsbästa umgänget just nu. Jag ligger i soffan i Davids stora mysiga tröja, kollar lite på utsikten, jäser och tittar på Lipstick Jungle på datorn. Lite lagom nöjd med min och Natalies entré på sthlmsredaktionen som blev ettan + uppslag i dagens tidning. Sofia sitter vid matsalsbordet och tentapluggar (ja, det är en stor lägenhet), matar mig då och då med jordnötskakor från balkongen och varje gång hon vill ha paus går vi bort till köksregionen, dricker läsk med fötterna på bordet och snackar skit. Sen lägger jag mig i soffan och jäser igen.

Mmm, Stockholms-januari. Inte så fel när allt kommer till kritan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

era små äcklisar. Här regnar det, jag är skitstressad inför tentan, och det är så kallt att jag sover i tjocka strumpbxor, pyjamasbyxor, sånnadär extratjocka termoskidstrumpor, långärmad pyjamaströja, t-shirt, samt mitt och martins täcke. Och jag har inga jordnötskakor. =(

Johanna sa...

haha jävlar du. jag slänger över en kaka. är du åtminstone frisk nurå?

Anonym sa...

NJA. jag e snuvig. =(

Anonym sa...

Låter faktiskt som om man kunde ha det sämre liksom. Kan tänka på flera saker omedelbart. Jobba exempelvis. Haha...