måndag 19 januari 2009

Det började redan på vagnen

På grund av viket på dn kommer jag ju missa de två första skolveckorna. Men idag hade jag sett till att få jobba hemifrån Göteborg (sweet sweet), så jag kunde vara med första dagen i skolan. Reunion med klassen! Det kändes som en riktig flashback, en bra! Allt var sig likt.
Det började redan på spårvagnen. När jag messade Wiman "Vilken sal? Vi börjar väl kvart över? Annars blir jag sen", ringde hon skrattande upp och sa att hon just hade författat ett exakt likadant sms men inte hunnit klicka på skicka.
Some things never change. Men vi hann. Sen satt vi där med klassen och alla skrev lappar till varann och skickade sms med kommentarer om att allt är sig likt. För det var det. Det var nostalgi.

Jag ser fram emot att njuta av vår sista termin av akademiskt ljuvligt liv.

Om några timmar, runt 02:30, kommer David hem från Danmark. På grund av, tja, dålig timing, har vi setts följande tider den här helgen:
Fre natt: 02:30 - 08:00
Lö natt: 23:30 - 07:30
Sö natt: 23:30 - 08:00
och så nu inatt: 02:30 - 05:30, när D släpper mig på perrongen så jag kan åka tillbaka till Sthlm.

Det är tur att vi är så bra på att utnyttja sena kvällar och konstiga tider :) Dagtid har jag också varit hemskt produktiv. Jag har fikat med Emma, jobbat på Ågrenska, varit på tårtkalas hos Björn & Malin, hängt med Martin L, städat undan julen på Eklandagatan och hämtat mina polaroidkameror som jag köpt på tradera. Martin trodde att jag sa "för fem tusen" när jag sa "för femtio spänn", så han var totalt förfärad ända tills vi redde ut missförståndet. Sen tyckte han att kamerorna var väldigt tjusiga. För femti spänn liksom, HELT andra bullar. De ska få äran att placeras i min och D:s retrohörna, där vi ska ha gamla fina kameror, mormors skrivmaskin och en skivspelare att spela LP-skivor på.

Det var allt för nu.

Inga kommentarer: