söndag 17 december 2006

Kul korsning

Jag tycker inte så värst mycket om hundar. Det har jag aldrig gjort. Jag minns som igår när jag vid 6 års ålder konfronterades med mina kusiners nya svarta livliga hundvalp utan svans. Han skuttade omkring under köksbordet som en vilde, och jag satt ovanpå, skräckslagen med (föreställer jag mig såhär i efterhand) uppspärrade ögon. Och jag minns att alla skrattade åt mig och sa att han inte var farlig. Inte alls. Hu.
Men visst är de söta, några av dem, och... snälla säkert. Men jag har bara lite svårt att bli kompis med nån som luktar illa, utnyttjar sina looks för att få godis och måste ha med sig någon för att uträtta sina behov. Jag och min bästa vän har dock som hobby att skratta när vi ser särdeles fula hundar. Till exempel sådana med stövlar och trench coat (jag har aldrig och kommer aldrig att förstå i vilken värld det kan vara tufft) och sådana som ser ut som att de krockat med en vägg.
Roligaste upplevelsen av dem alla fick jag i stadsdelen La Boca i Buenos Aires, när jag fick syn på den här hunden. Som en korsning mellan schäfer och... tax! Jag vek mig dubbel och kunde inte andas på en stund. Jag menar, hur fult kan det bli? Allvarligt?



... och HUR, gick detta till?

10 kommentarer:

Anonym sa...

hej min lilla j!

Du kunde inte slita dig från namnet du skämt över i tre månader=)..Nu sitte rjag här i min ensmahet, och tänker tillbax på vår otroliga resa. Så trist att man kommer hem och som i ett vips in i alla rutiner på en gång..fort går d..men snart e d väl dags för en till resa..Ska nu ut på stan för att inhandla de sista julklapparna, helt sjukt att de kanske blir en jul utan snö....

En lite fräckis julen till ära..
" -Vet du varför tomtens kulor e så stora"
"- nNEEEE".
"- HAn komme rjuh bara en gång per år"...

God jul till dig från lilla s=)..

pussar

Johanna sa...

jao... Lilla J är kanske en smula geeky. men vad fan.


Jag (bort)förklarar mig med att min kära pappa alltid kallar mig det, och namnet har liksom bara hängt kvar.

Anonym sa...

läste hos silverfisken att du skrev om snubbe på cykel i en vattenpöl.

det gjorde jag också!

lycka till! hoppas vi rapporterar goda nyheter i veckan.

Kaptenen sa...

Håller med om det där med hundar. De är inte fräscha någonstans. Inställsamma och jobbiga.

Lena sa...

Schäfertax är ju perfekt om man vill ha en schäfer men är lite trångbodd. :-) Själv har jag träffat på vilda, renrasiga bichon frise i San Miguel. Det är inte klokt på en fläck. (Bichon frise = små, vita prydnadshundar med fluffig lockig päls.)

Anonym sa...

red bull reklamen

Johanna sa...

inte sett den. länk?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lisa sa...

Haha. Började kika bakåt i din blogg och hittade det här inlägget och tänker på Elsa. Vilken himla tur att en kan ändra sig :)

Johanna sa...

Hahaha!! Sant. Mkt bra att man kan ändra sig! Fast schäfertaxen är fortfarande ful ;)